חדשות בארץ

הוארך מעצרו של מנהל ביה"ח שיפא: מיוחסת לו עבירה של סיוע לאויב בשעת מלחמה

בית משפט צבאי האריך את המעצר ב-45 ימים. התביעה שוקדת על הכנת כתב אישום שיכלול גם סעיף של מתן שירות לארגון טרור. תומכת טרור שנעצרה, תשוחרר

בית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)בית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)
אא

מנהל בית החולים שיפא בעזה, שנעצר בשבוע שעבר והועבר לישראל, יואשם בסיוע לאויב בשעת מלחמה וסיוע לארגון טרור. כך מסרו היום (שלישי) גורמים ביטחוניים. אמש האריך בית משפט צבאי את מעצרו של המנהל, מוחמד אבו סלמיה. התביעה שוקדת על הכנת כתב אישום.

מעצרו של אבו סלמיה בוצע על ידי חיילי צה"ל, בהוראת השב"כ, לאחר שהמנהל נצפה עושה דרכו לדרום הרצועה, דרך המסדרון ההומניטרי שפתח צה"ל לתושבי צפון הרצועה. המעצר בוצע בעקבות הראיות שנמצאו בעת פשיטת צה"ל על מבני בית החולים, שתחת ניהולו הישיר שימש כמפקדה של חמאס. בין הראיות: אחזקת חטופים ישראלים במקום, חשיפת מנהרות, שהות מחבלים לבושים במדי אנשי צוות, אחזקת אמל"ח בחדרים בתוך שיפא ועוד.

בהודעה משותפת שפרסמו צה"ל ושב"כ בשבוע שעבר נמסר: "ארגון הטרור חמאס ניצל משאבים רבים, ביניהם חשמל, על מנת לתחזק את מערכת המנהור שבנה מתחת לבית החולים. בנוסף, החמאס אחסן אמצעי לחימה רבים בבית החולים ובסביבתו". בהודעה הודגש גם כי לאחר הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר השתמש הארגון בבית החולים כמקלט למחבליו ואף העביר לשם חטופים ישראלים שנחטפו ביום הטבח. עוד הזכיר צה"ל כי דו"ח פתולוגי אישר שרצח רב"ט נועה מרציאנו הי"ד בוצע בשטח בית החולים: "בבית החולים תחת ניהלו של אבו סלמיה התקיימה פעילות טרור ענפה של ארגון הטרור חמאס. החלטה בנוגע להמשך החזקתו תתקבל בהתאם לממצאי החקירה ולמעורבות מנהל בית החולים בפעילות טרור".

סטודנטית בטכניון נעצרה על הסתה, תשוחרר בעסקה, אך לא תשוב ללמוד במקום

הנהלת הטכניון הודיעה היום כי הסטודנטית רימא מוראד (21), תושבת נצרת, שהואשמה בהסתה לטרור ובגילוי הזדהות עם חמאס, לא תוכל לשוב ללמוד במוסד האקדמי. מוראד, הנמצאת ברשימת האסירות שעשויות להשתחרר בפעימות הבאות, פרסמה סטורי שבו שיתפה תמונה של טרקטור פורץ את הגדר בין ישראל לעזה, בצירוף הכיתוב "בזמן שהצבא הבלתי מובס ישן...". בנוסף, פרסמה תמונה של כלי רכב של צה"ל שנגנב על ידי מחבלי חמאס, כתבה "עזה היום" וצירפה דגל פלסטין וסמלון של לב ורוד.

משטרת המחוז הצפוני הודיעה במקביל כי בסיום חקירה הוגש כתב אישום כנגד 3 סטודנטיות בגין הסתה ותמיכה בארגון הטרור חמאס. הסטודנטיות נעצרו לפני עשרה ימים בבתיהן ביפיע, אכסאל, עוזייר ונצרת.

באחד מהפרסומים של אחת מהחשודות צוין: "רציתי להתרגש מהתמונה אבל זה כלום לעומת מה שהכיבוש עושה בעזה". חשודה נוספת שיתפה צילום של עיתון בו נכתב "צונמי אל אקצה 7 באוקטובר" בצרוף אימוג'י של לב ודגל פלסטין.

תגיות:שיפאהסתה לטרורמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה