חדשות בארץ

הרמטכ"ל: "אנחנו נערכים להמשך הלחימה"

רא"ל הרצי הלוי סייר בצפון הארץ והצהיר כי הצבא ערוך לפעולה גם בגזרה זו: "צה"ל ואמ"ן כשלו באירועי 7 באוקטובר, אבל עלינו להתמקד כעת בלחימה. לא נכון שמפקדי צה"ל יעסקו כעת בדיונים על אחריות"

הרמטכ"ל בהערכת מצב בצפון (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל בהערכת מצב בצפון (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי סייר היום (שלישי) בצפון הארץ, נפגש לשיחה עם ראשי הרשויות בצפון וקיים הערכת מצב עם המפקדים הבכירים בפיקוד צפון. בתום הסיור מסר הרמטכ"ל הצהרה לתקשורת בה אמר: "אנחנו נערכים להמשך הלחימה. אלה אתגרים מורכבים אבל אין מוצדקים מהם. אנחנו נמשיך להילחם ומוכנים להתפתחויות בזירות נוספות, גם בצפון".

הלוי התייחס לשחרור החטופים ואמר כי הלחץ הצבאי סייע לכך: "ילדים, ילדות, נשים ואזרחים, חיילות וחיילים, נחטפו על ידי חמאס, ארגון טרור אכזר, חסר רחמים ולא כולם שבו עדיין. כל אחד שחוזר זו הקלה גדולה, אך אין טיפת הקלה בכך שנותרו פחות. אנחנו נפעל להשיב את כולם. חזרתם של החטופים היא נקודת אור עבור כולנו. היא גם עדות נוספת לתוצאותיו של לחץ צבאי משמעותי ותמרון קרקעי עצים ואיכותי. יצרנו את התנאים להחזרתם של אזרחינו הביתה. נמשיך לעשות כך".

לדברי הלוי, צה"ל מנצל את ימי ההפוגה ללמידה, לחיזוק המוכנות ולאישור התוכניות המבצעיות להמשך. כמו כן, החיילים והמפקדים, אותם פגש בימים האחרונים, ביקשו ממנו להמשיך להילחם: "פגשתי בימים האחרונים מפקדים ולוחמים שיצאו מרצועת עזה, לאחר שנלחמו באומץ, בנחישות ובתעוזה. אמרתי להם 'הבאתם הישגים רבים, בזכותכם חטופים חוזרים הביתה, ויש לנו עוד אתגרים רבים קדימה'. שמעתי מהם תשובה לא פחות חשובה: 'אנחנו רוצים להילחם עד שנחזיר את אחרון החטופים'. כך אנחנו עושים. אנחנו נערכים להמשך הלחימה לפירוק חמאס. זה ייקח זמן, אלו יעדים מורכבים, אבל אין מוצדקים מהם".

בנוגע למצב המתוח בצפון, שם נשמר השקט בימים האחרונים, הוסיף הלוי: "תושבי הצפון פונו מבתיהם מזה זמן – אני יודע עד כמה המצב קשה, אני יודע עד כמה המצב לא נוח ובעיקר עטוף באי ודאות. הבוקר פגשתי את ראשי הרשויות בצפון, התרשמתי מאוד מהמנהיגות שלהם בתקופה המורכבת הזו. אנחנו ביחד נבטיח שתושבי הצפון יחזרו למציאות ביטחונית אחרת, טובה ויציבה יותר. צה"ל יצא לתמרון בעזה, אזור צפוף מאוד ומורכב, כדי להשיג מטרה ראויה והכרחית. נדע, אם יידרש, להפעיל את כל העוצמות האלה גם בצפון, על מנת להשיב אתכם, תושבי הצפון, בביטחון ליישובים, לערים ולחבל הארץ היפה והכל כך חשוב הזה".

לסיום התייחס הרמטכ"ל לידיעות שמתפרסמות וחושפות עוד ועוד חשדות למחדלים מצד בכירים בצה"ל, בכל הקשור לאי מניעת מתקפת חמאס בשמחת תורה: "בימים האחרונים ישנו שיח אודות ההתנהלות בצה"ל ובאגף המודיעין לפני אירועי השבעה באוקטובר. נוכח התוצאות הקשות, העניין בכך מובן מאליו. אנחנו ניתן דין וחשבון. נקשיב רוב קשב לכל אחת ואחד מפקודינו ונלמד גם מה חשבו וגם מה אמרו. צה"ל ובתוכו גם אגף המודיעין, כשל באירועי השבעה באוקטובר. יהיו תחקירים נוקבים ועמוקים, אבל כעת עלינו להתמקד בלחימה".

"מפקדי צה"ל, ובפרט אנשי אמ"ן ופיקוד הדרום, עסוקים כרגע בלחימה. אנשי אמ"ן עושים לילות כימים ללוות את לוחמי צה"ל בלחימה בעזה, להתריע בפניהם ולסמן להם את האויב. אני חייב לומר שהם עושים את זה בהצטיינות יתרה. הם פועלים גם מול החשובה שבמשימות – מודיעין אודות החטופים. עשייתם הביאה כבר להצלחות שמוקדם לדבר עליהן והמשימה, כפי שכולנו יודעים, טרם הושלמה. לא נכון שמפקדי צה"ל יהיו עסוקים כעת בדיונים על אחריות אצל זה או אצל אחר – אני צריך אותם פועלים ביחד מול המשימות הרבות והמורכבות שבפניהם".

תגיות:הרצי הלוימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה