חדשות בארץ

סיפור ההישרדות המטורף של רוני: נחטף לעזה, ברח, נתפס שוב ושוחרר

רוני קריבוי התאחד עם משפחתו אחרי 51 ימים שהיה בתוך רצועת עזה. דודתו מספרת: "הוא היה 4 ימים לבד בעזה. זה מדהים".

רוני קריבוי (באדיבות המשפחה)רוני קריבוי (באדיבות המשפחה)
אא

מבין 14 החטופים הישראלים ששוחררו בתחילת השבוע משבי חמאס, יש סיפור אחר שונה וחריג: רוני קריבוי בן ה-25 נחטף מקיבוץ רעים ב-7 באוקטובר, אבל הצליח לברוח ושוב הוסגר לחמאס.

דודתו של רוני, ילנה מגיד, סיפרה לכאן רשת ב' מה עבר על אחיינה במהלך 51 הימים שהיה בעזה. קשה להאמין, אבל רוני הצליח לשרוד על אף שנשבה פעמיים - נס גדול.

"זה ילד שיכול להסתדר בכל התנאים, זאת התקווה שלנו מהרגע הראשון", סיפרה מגיד בריאיון. "הוא סיפר שהוא נחטף על ידי מחבלים והחזיקו אותו באיזשהו בניין, והבנתי שמההפצצות הבניין קרס ושהוא הצליח להימלט משם ולברוח. פשוט סרט. במשך כמה ימים, הוא הסתתר שם והיה לבד. בסוף, העזתים תפסו אותו והחזירו אותו לידיים של המחבלים".

רוני נפגע בראשו מאבן שנפלה מהבניין שקרס, אבל כאמור הצליח לברוח מהבניין המופצץ - ושוטט לבדו בשטח הרצועה כדי לחזור לישראל: "הוא ניסה להגיע לגבול. אני חושבת שלא היו לו האמצעים לדעת איפה הוא ולאן לברוח, הוא הסתבך בשטח. הוא היה ארבעה ימים לבד. זה מדהים. היום שאלתי אותו: איך אתה מרגיש? יש לך סיוטים בלילה? הוא אמר לי 'יש סיוטים, ממה שעברתי. אבל זה טוב - זה אומר שאני מתמודד עם זה יפה'. הוא צוחק. זה מה שחשוב. מבחינתי, הצחוק אומר שהכל בסדר".

הדודה התייחסה לכך שרוני, בעל האזרחות הישראלית והרוסית, שוחרר בלחצו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "המשפחה עלתה מברית המועצות עוד בשנת 1992, אך רוני נולד בישראל", המשיכה. "שפת האם שלו היא עברית. מדינת המולדת שלו היא ישראל. עשו לרוני אזרחות כשהיה קטן, אבל הוא ישראלי. ההפרדה במדיה של 13 חטופים פלוס אחד אינה במקום. אנחנו כאן מעל 30 שנה. כל החיים שלנו כאן".

"חייבים להוציא את כולם, אין שום קשר לאזרחות כפולה", סיכמה מגיד. "אני לא הבנתי את ההפרדה. הוא בקושי מדבר רוסית, אז להגיד 'אזרח רוסיה'... ההורים כל כך מאושרים ושמחים. לא ציפינו לזה. היינו בהלם טוטאלי. זה היה בדקה ה-90 שהודיעו לנו. ההרגשה לא נעימה, שאחרי 30 שנה, שאנחנו באמת עושים הכל למען ישראל - לעשות את ההפרדה לא היה במקום".

תגיות:חטופיםחמאסחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה