חדשות בארץ

12 חטופים שבו ארצה. הכירו את סיפורם האישי

חמישה ילדים ושבע נשים שבו הערב לישראל, לאחר ששוחררו מידי החמאס והג'יהאד האיסלאמי. נמשך המשא ומתן להארכת מתווה הפעימות ושחרור חטופים נוספים. ישראל מתעקשת על נשים וילדים כתנאי להמשך ההפוגות

שחרור חטופים (צילום: Flash90)שחרור חטופים (צילום: Flash90)
אא

חמישה ילדים ושבע נשים שוחררו הערב (רביעי) בפעימה השישית של מתווה החטופים. בין החטופים הישראלים ששוחררו יש בעלי אזרחות כפולה: קטין בעל אזרחות הולנדית, שלושה בעלי אזרחות גרמנית ובעלת אזרחות אמריקנית.

ישראל והחמאס ממשיכים במשא ומתן להוספת פעימה נוספת, ואולי שתיים, מחר ובשישי. החמאס מעוניין בהמשך ההפוגה, אולם בישראל התנו זאת בהתחייבות ארגון הטרור לשחרור כל הנשים והילדים שנותרו בעזה, בטרם ידונו על פעימות נוספות. מדובר ב-21 נשים וחמישה ילדים עד גיל 19. על החמאס להשיב לכך עד היום בחצות.

אלה החטופים ששוחררו הערב:

רעיה רותם - בת 54. נחטפה מקיבוץ בארי עם בתה, הילה, בת ה-13, ועם אמילי הנד בת התשע. רעיה נולדה וגדלה בקיבוץ בארי ועובדת במפעל דפוס בקיבוץ, בעלת תואר בדיקור סיני. הספיקה לכתוב לאחיה שהיא והילה נחטפו, זו הייתה התקשורת האחרונה עמן. הילדות שוחררו בתחילת השבוע, אולם בניגוד למתווה רעיה נותרה מאחור. בתה סיפרה כי הן הוחזקו ביחד, עד שיום לפני שחרורה היא הופרדה מאמא שלה. בכך הפריכה הילדה את טענת החמאס, שציין יום קודם שרעיה לא אותרה על ידם, ולכן לא שוחררה.

רז בן עמי - בת 57, נחטפה מקיבוץ בארי ביחד עם בעלה אוהד, שנותר מאחור ולא שוחרר. אוהד, מנהל החשבונות של הקיבוץ, ואשתו רז הסתגרו בממ"ד הבית. לאחר התכתבות ארוכה עם הבת אלה, שבה סיפרו לה על המחבלים בביתם, הם נחטפו לעזה. בשנים האחרונות רז עוברת בין מספר תחומי יצירה: ציור, תכשיטים בפימו, שרשראות חרוזים, ועוד ועוד. לאחרונה החלה להתנדב בקיבוץ עם בני הגיל השלישי בתחום של עבודות יד. רז היא מודל למשפחתיות. הבית שלה ושל משפחתה הוא בית חם, ירוק, מלא עציצים וצמחים. ב- 13 השנים האחרונות מתמודדת עם נגעים במוח ובעמוד השדרה. היא סובלת מכאבים עזים אבל אף פעם לא מתלוננת.

ירדן רומן גת - בת 36 מגבעתיים, נחטפה מקיבוץ בארי. בן זוגה אלון ובתה גפן בת השלוש ניצלו. יחד עם ירדן נחטפה כרמל גת, אחותו של אלון. בני המשפחה עזבו את הקיבוץ כחודש לפני הטבח כי ירדן "לא הצליחה להסתגל למציאות הביטחונית הזאת ולגדל בה ילדים", ונקלעו למתקפת הטרור בעת ביקור משפחתי. ירדן היא פיזיותרפיסטית, בעלת תואר שני בגרונטולוגיה, ומתנדבת בזמנה הפנוי כמטפלת בגיל השלישי של הקיבוץ. אוהבת טבע. ביום הטבח, נלקחו אלון, ירדן וגפן מבית משפחתו של אלון בקיבוץ בארי. הם הועלו לטנדר ונלקחו לכיוון הגבול, ובשלב מסוים הצליחו לקפוץ ולהימלט. בזמן שמחבלים רדפו אחריהם, ירדן העבירה את גפן לידיו של אלון, אשר הצליח לברוח עם הילדה על ידיו ולהינצל, בכך הצילה את חייה של בתם.

ליאת אצילי - בת 49, מניר עוז, הייתה לבדה בממ"ד, כאשר לצידה רק כלבת המשפחה. בעלה אביב לא היה בבית, וילדיהם אינם גרים עמם. למרבה הזוועה, ליאת, מורה להיסטוריה ולאזרחות, התמחתה בעיקר בנושא אחד: השואה. היא מרכזת את המסעות לפולין של תיכון "נופי הבשור" שבו היא מלמדת, ולפני שנה אף סיימה קורס מדריכים ב"יד ושם". נשואה לאביב ואמא ל-3 ילדים: עופרי (22), נטע (20) ואיה (18). נולדה בקיבוץ שמרת ושירתה בקבע כקצינה.

מורן ינאי - בת 40 תושבת באר שבע, הגיעה למסיבה ברעים כדי להציב שם דוכן מכירה לתכשיטים שהיא מעצבת. מהעדויות עולה כי היא נמלטה עם קבוצה של צעירים, ובכל היתקלות עם מחבלים, הקבוצה התפצלה והסתתרה בשטח. בשלב מסוים היא נשארה לבדה, מסתתרת, עד שנתפסה.

ליאם אור - בן 18 מרעים, הוא בן דודם של נעם ועלמה אור ששוחררו בפעימה השנייה. השניים שוחררו מהשבי, אבל אביהם דרור נשאר בידי המחבלים. האמא יונת הי"ד נרצחה בטבח בבארי. הבן הבכור יהלי (18), ששהה בצפון, ניצל מהתופת. ליאם נחטף ממגורי הצעירים בקיבוץ, לאחר שמחבלים שלפו אותו ממיטתו. משפחתו מספרת עליו כי הוא נער חייכן ורגיש, מצחיק וכן - מלח הארץ. הוא עבד כגנן בגן חובה בקיבוץ, עבודה בה יכול היה להביא לידי ביטוי את הרגישות הרבה שיש בו, את האכפתיות וההקשבה למילים, להבעות הפנים וללב. ליאם אוהד הפועל תל אביב, לא הפסיד אף משחק ואלוף בשח-מט.

איתי רגב - בן 18 מהרצליה, אחיה של מיה רגב ששוחררה השבוע. הוא נחטף מהמסיבה ברעים, שבה שניהם היו יחד. מיה הייתה המשוחררת הראשונה מהחטופים מהפסטיבל. איתי נותר בשבי, עם חברם הטוב עומר שם טוב שהגיע איתם למסיבה. אוהב את החיים, נער פלפל שמתחבר עם כל אדם ואדם. איתי הוא ספורטאי, שיחק כדורגל עד כיתה י"א ברמת השרון ובמכבי הרצליה. אוהד את בית"ר ירושלים ואת ברצלונה. חבריו מעידים עליו שהוא שובה לב ומלא קסם ובו בזמן שטותניק אמיתי. המשפחה בילתה במקסיקו עד יום המסיבה, הוא לא היה אמור להיות בה אבל מיה קנתה לו כרטיס כשהיו במקסיקו.

אופיר אנגל - בן 17 מרמת רחל. אופיר התארח בבארי אצל משפחת שרעבי, ביתה של חברתו יובל. כשהמחבלים פרצו לבית המשפחה, הם הפרידו בין הנשים והגברים ולקחו איתם את יוסי שרעבי, אופיר אנגל ועמית שני. יובל סיפרה אחר שרצתה לעלות עם אופיר לרכב – אבל המחבל גירש אותה. אביו יואב סיפר לאחרונה כי "יש לאופיר כמה אהבות, הראשונה לשחק כדורסל, הוא בחור די גבוה שהיה לאורך השנים שחקן כדורסל פעיל בהפועל ירושלים. אופיר מאוד אוהב לטייל, ביוני האחרון עשינו שנינו טראק גדול בסלובניה. אהבה נוספת משותפת שלנו זה גלישה על סאפ".

עמית שני - בן 16 מבארי, תלמיד כיתה י"א, נחטף לעיני אמו ואחיותיו ששרדו את הטבח בקיבוץ. מחבלי חמאס שחדרו לבית המשפחה פרצו את דלת הממ"ד, תפסו את עמית ולקחו אותו איתם כשהם מציתים את הבית. עמית, תלמיד מצטיין, חובב ריצה וגלישה, ציין את יום הולדתו ה-16 בשבי החמאס. נער שקט ומאוד אינטליגנט, שאף פעם לא מרים את קולו על אחר. לומד בתיכון "נופי הבשור" במגמת קולנוע. לעמית תחביבים רבים: הוא אוהב מאוד את הים ועוסק במספר סוגי ספורט. הוא גולש, שט ורוכב על סקייטבורד וקארבר.

גלי טרשנצקי - בת 13, נחטפה מביתה בקיבוץ בארי, לפני שנחטפה הספיקה לשלוח לאמא שלה מתוך הממ"ד את ההודעה "אנחנו הולכים למות". היא ואחיה הגדול ליאור התחבאו יחד, ליאור הי"ד נרצח. גלי נחטפה. הכלבה האהובה שלה, מוקה, נרצחה גם היא. ילדה מאוד רגישה ופצצת אנרגיה שגורמת תמיד לכל הסובבים אותה לשמוח. אוהבת לרקוד, לשמוע מוזיקה ולראות סרטים של מארוויל. גלי נערה אמיצה שדוחפת את עצמה כל הזמן קדימה ולא מוותרת על שום דבר שהיא רוצה. אוהבת לבלות עם אבא שלה, איליה, בנהיגת שטח בשדות. גלי שחקנית כדורעף בנבחרת "הפועל אשכול", אמא שלה מספרת עליה שהיא שחקנית צוות בנשמה.

אירנה טאטי, בת 77 ובתה ילנה טרופנוב בת 50, נחטפו במהלך הטבח יחד עם אלכס (28) שהוא הנכד והבן שלהן. המחבלים, שחדרו לביתן בניר עוז, רצחו את אב המשפחה ויטלי הי"ד. משפחת טרופנוב עלתה לבדה לישראל, ואין להם קרובי משפחה בארץ. עם בני המשפחה נחטפה גם ספיר כהן, מקרית אתא, בת הזוג של אלכס. ויטלי עבד בחקלאות וילנה עבדה במפעל של נירלט. לפני כ-4 שנים עלתה הסבתא אירנה, שהייתה רופאה 30 שנה ברוסיה ויצאה לפנסיה, והתיישבה גם היא בניר עוז.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה