חדשות בארץ

תרגיל של החמאס: "היום ישוחררו רק 8 כי אתמול שוחררו יותר"

החמאס העביר הלילה רשימה של חמש נשים ושלוש גופות, ישראל התנגדה והודיעה כי הלחימה תחודש. בתגובה מסר ארגון הטרור רשימה מעודכנת ובה שני ילדים ושש נשים. משא ומתן על שלוש גופות

הגעת חטופים לאיכילוב (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)הגעת חטופים לאיכילוב (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

8 חטופים צפויים להשתחרר היום (חמישי) מעזה. כך סוכם בין ישראל לחמאס, במה שאמורה להיות הפעימה השביעית לשחרור חטופים, תמורת יום הפוגה נוסף.

לסיכום הזה קדמו שעות של מתח, שכן החמאס העביר באמצע הלילה רשימה בת עשר שמות, שכללה חמש נשים, שני ילדים עד גיל 19 ושלוש גופות. ארגון הטרור הודיע כי הרשימה הינה בהתאם למתווה, שקובע כי ישוחררו רק נשים וילדים.

ישראל התנגדה לרשימה ודרשה כי ישוחררו 10 חטופים חיים. החמאס שלח בשש וחצי בבוקר רשימה חדשה, ובה שש נשים ושני ילדים. הוא ציין כי "אתמול שוחררו 12 ולכן הרשימה קטנה יותר". בישראל לא אהבו את הטענה, שכן אתמול שוחררו 12 כחלק ממחווה לנשיא רוסיה, ולא במסגרת ההסכם. גורם מדיני מסר כי מדובר ב"תרגיל של חמאס", אבל בסופו של דבר הרשימה אושרה. כעת מתנהל משא ומתן על שחרור שלוש גופות.

על פי המתווה הקיים, בעסקה אמורים להיכלל ילדים עד גיל 19, אימהות ונשים. דובר צה"ל עדכן אמש כי בעזה נותרו 159 חטופים.

ההערכה בישראל: לחמאס אין יכולת להשלים את העסקה הנוכחית - 100 נשים וילדים

על פי ההערכות בישראל, בידי חמאס למעלה מ-90 נשים וילדים חטופים חיים, ומכאן ניתן להניח שביום שישי, במידה ותתבצע פעימה, היא תהיה האחרונה וחמאס יצטרך להחליט - השלמה ל-100 עם נשים וילדים, או חידוש האש.

בישראל מתעקשים על שחרור כל הנשים והילדים, ולאחר מכן מעוניינים לחתור לעסקה רחבה יותר שתכלול גברים, חיילות ובהמשך חיילים. בישראל מבינים שהחיילים עשויים לשמש קלף מיקוח והחמאס ידרוש שחרור מחבלים עם "דם על הידיים".

תגיות:חמאסמלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה