חדשות בארץ

אביגיל בת ה-4 נותרה לבדה. משפחתה: "קיבלנו 900 הצעות אימוץ ביום"

אביגיל עידן השתחררה מהשבי אחרי שהוריה נרצחו. דודתה הבהירה: "אין מצב, היא רק שלנו. יש לה משפחה"

אביגיל עידן (צילום: באדיבות המשפחה)אביגיל עידן (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

אחת החטופות הכי מוכרות ממלחמת "חרבות ברזל" היא אביגיל עידן בת ה-4, שהוריה נרצחו על ידי חמאס והיא חזרה מהשבי כשהיא יתומה. הסיפור העצוב הזה תפס כותרות בכל העולם. רבים הציעו את עזרתם וביקשו לאמץ אותה (כולל הזמר ליאור נרקיס) אך סורבו.

אביגיל נותרה בשבי במשך יותר מ-50 ימים והפכה למעין סמל: נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לא הפסיק לדבר עליה ולדרוש שתחזור.

אחרי שחזרה, דודיה של אביגיל סיפרו כי הם מקבלים מאות בקשות לאימוץ מדי יום, אך הם נאלצים לסרב להן. בראיון ל"מאקו" סיפרה דודתה של אביגיל, אלה מור: "אני מקבלת 900 הצעות אימוץ ביום ואומרת: אין מצב, היא רק שלנו. יש לה משפחה. אנחנו צריכים לעטוף אותה עכשיו, בשקט, לתת לה את הזמן להחלים. היא קטנה".

היא סיפרה כי "אנחנו מבקשים לתת לה את הפרטיות שלה. היא לא מודעת לטררם סביבה. היא צריכה עכשיו להיות עם המשפחה שלה בשקט, עטופה. אני מניחה שהיא עברה דברים לא פשוטים".

רק אתמול סיפר סבה, כרמל, בראיון לערוץ 12 כי "זה פצע כרוני שלא יכול להגליד אף פעם". הוא הוסיף: "ציפינו שיתקשרו אלינו בפעימה הראשונה, וגילינו שלא. גם ביום השני אביגיל איננה - הייתה אכזבה, זו רולטה רוסית. אני מאוד רוצה שיתר החטופים יחזרו, ושהצבא יסיים את המשימה כמו שהוא הבטיח: שכל החטופים יחזרו".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם בני משפחתה ובירך בנאומו: "אביגיל חופשיה והיא בישראל. היא הייתה בטראומה נוראית - אימה ואביה נרצחו לנגד עיניה. הלוואי שהייתי שם בשחרור של אביגיל. לא ראיתי עדיין תמונה שלה. אני לא יודע מה מצבה, רק שהיא בטוחה בישראל".

תגיות:חרבות ברזלאביגיל עידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה