חדשות בארץ

הניסיון הגדול מזה שנים: סוכלה הברחת נשק מירדן לארגוני הטרור

המשטרה התירה לפרסום, בסיום חקירה סמויה, כי תפסה בגבול 137 כלי נשק, זהים לזה ששימש את המחבל היום בפיגוע בירושלים. ארבעה נעצרו. בנוסף, 11 ערבים ישראלים יועמדו לדין על סחר באמל"ח

כלי הנשק שנתפסו (צילום: דוברות שמטרת ישראל)כלי הנשק שנתפסו (צילום: דוברות שמטרת ישראל)
אא

הותר היום (חמישי) לפרסום, בתום חקירה סמויה, כי שוטרי המחוז הדרומי, בשיתוף כוחות צה"ל מאוגדה 80, סיכלו הברחת ענק של אמצעי לחימה מגבול ירדן. הכוחות תפסו 137 כלי נשק, 250 מחסניות וחלקי נשק רבים, בשווי כולל של כשישה מיליוני שקלים. במסגרת הפעילות נעצרה חולייה של 4 מבריחים תושבי פזורת ירוחם. במשטרה הגדירו את התפיסה כניסיון ההברחה הגדולה מזה שנים. כלי הנשק שנתפסו זהים לרובה הסער ששימש הבוקר את אחד המחבלים בפיגוע הרצחני בירושלים וזהים לנשקים שנתפסו בתוך ג'נין.

על פי המשטרה, התפיסה כוללת 120 אקדחים ו-17 רובי M-16, ואיתם 250 מחסניות. החקירה התנהלה במהלך החודשים האחרונים, זכתה לכינוי "תכשיט בערבה", והתמקדה ברשת הברחת אמצעי לחימה בלתי חוקיים מירדן לשטח מדינת ישראל.

לוחמי היחידה פעלו בערבה בגבול ירדן, סמוך ליישוב צופר, במארבים ותצפיות. אזור זה ואחרים בגבול, משמשים את גורמי הטרור וגורמים פליליים לביצוע עבירות חמורות.

במסגרת הפעילות שהתקיימה שבוע שעבר, ביום חמישי, התקבלה אינדיקציה מודיעינית שעל פיה נערכו כוחות המשטרה, בסיוע המערך האווירי של משטרת ישראל וכוחות צה"ל.

במהלך ההיערכות זיהו הכוחות חשודים שהגיעו עם רכבם בסמוך לגבול ירדן. הכוחות עצרו שני מבריחים שהיו במקום, את מנהל רשת ההברחה וסייען נוסף. ברשותם נתפסו כלי הנשק, חלקי נשק רבים המשמשים להסבת נשקים לכלי ירייה, ביניהם 35 מכלולי נשק, חלקי רובים וכ-250 מחסניות של אקדחים ורובים. כמו כן נתפס שני כלי רכב, מסוג ג'יפ לנדקרוזר וטיוטה קורולה, ששימשו את חוליית המבריחים.

החשודים, תושבי פזורת ירוחם, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, נחקרו ביחידת מג"ן של מרחב הנגב ומעצרם הוארך מעת לעת על ידי בית משפט השלום בבאר שבע.

כתב אישום נגד 11 סוחרים באמצעי לחימה

הפרקליטות הגישה היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אחד עשר תושבי הדרום, מתוכם שני קטינים, בגין ניסיונות לסחר באמצעי לחימה בשווי של עשרות אלפי שקלים. במקביל הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים.

מכתב האישום עולה כי במהלך מאי השנה, בעת מעצרם של עשרות חשודים בסחר בנשק, נעצר גם מוחמד חמאיסה הנאשם גם בתיק זה. במהלך מעצרו נתפס גם מכשיר הטלפון הנייד שלו ובתוכו התכתבויות רבות, בינו לבין שאר הנאשמים, המעידות על ניסיון לבצע עסקאות באמצעי לחימה בשווי של עשרות אלפי שקלים.

בין היתר כוללות ההתכתבויות תמונות, סרטונים, מחירים ומשאות ומתנים לרכש כלי נשק, חלקי כלי נשק ותחמושת. כמו כן, נמצאו תמונות וסרטונים שונים, בהם תועדו החזקות של אמצעי לחימה וכן ירי גם באזור מגורים וגם בשטח פתוח. כלי הנשק, אקדחים ורובים, הוצעו למכירה תמורת 13 עד 150 אלף שקלים.

למוחמד חמאיסה (19) מרהט, ריאב חמאיסה (32) מרהט, חאלד אבו עראר (18) מערערה מוסא אבו עמאר (19) מלקיה, בדר חסנת (22) מרהט, אלכדר אלעביד (27) מרהט,  פאדי חמאיסה (22) רהט, ראיד אלמכאוי (19) מתל שבע, סופיאן אבו בלאל (22) שגב שלום ולשני הקטינים יוחס ריבוי עבירות של ניסיון לעבירות נשק (ביצוע עסקה אחרת); למוחמד חמאיסה, סופיאן אבו בלאל ולאחד משני הקטינים יוחסו גם עבירות של נשיאה והובלת של נשק ותחמושת והחזקת נשק ותחמושת שלא כדין; למוחמד חמאיסה ולאלכדר אלעביד יוחסה גם עבירת נשק (החזקה) ולסופיאן אבו בלאל יוחסה גם עבירה של ירי בנשק לאחר שצולם יורה באקדח באזור בתי מגורים.

במקביל הוגש כתב אישום נגד ראאד תראבין (20) ונביל סהיבאן (33) מרהט, בגין עבירות נשק. זאת לאחר שנשאו והובילו נשק מסוג מקלע "נגב" ורובה סער "תבור". בנוסף הצטלמו הנאשמים עם כלי הנשק. לשניים יוחסו עבירות בנשק (נשיאה והובלה) וסהיבאן גם יוחסה עבירת נשק (החזקה) של לאחר שבחיפוש בביתו נתפסה מחסנית ולאחר שצילומים שלו מחזיק בכלי נשק שונים נתפסו במכשיר הטלפון של תראבין.

תגיות:משטרהכתב אישוםסחר בנשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה