חדשות בארץ

ארה"ב ביקשה "המשך לחימה מידתית". בישראל הבהירו: "שום דבר לא יעצור אותנו"

שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, העביר מסר לישראל: להגדיל את הסיוע ההומניטרי ולהימנע מפגיעה באזרחים. נמשך המשא ומתן לפעימה נוספת של שחרור חטופים מחר. נקבע מותם של שני חטופים, רעייתו של אחד מהם שוחררה אתמול

מיצג בחולון (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)מיצג בחולון (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

ישראל דנה היום (חמישי) עם המתווכים הקטארים על אפשרות לשחרור חטופים מחר, בפעימה נוספת, השמינית במספר. החמאס הודיע כי אין בידיו מספיק נשים כדי לעמוד בתנאי המתווה הקיים, ואולם בישראל כינו זאת "שקר. החמאס משחק משחקים".

המסר שהועבר לחמאס הוא כי עליו לשחרר חטופות חיות בלבד, להפסיק עם ה"משחקים", לפיהם הרשימה מועברת רבע שעה לפני תום שעת השין של ההפוגה, (שבע בבוקר יום שישי) ולעמוד בתנאים שנקבעו בהסכם. אחרת, אמרו בישראל, הלחימה מתחדשת בשישי בבוקר והמשך המשא ומתן יתנהל "תחת אש". מארק רגב, יועצו של ראש הממשלה נתניהו, אמר הבוקר ל-CNN כי ישראל תסכים להאריך את ההפוגה בכל יום שחמאס יתחייב לשחרר בו 10 חטופים חיים. כשנשאל אם הלחימה תתחדש ב-24 השעות הקרובות השיב: "אם חמאס לא יעמוד בתנאי ההארכה, שהם שחרור 10 ישראלים, אז ודאי שהלחימה יכולה להתחדש".

104 חטופים שבו לישראל עד כה, מתוכם: 80 חטופים ישראלים ו-24 חטופים זרים. עוד 143 חטופים עדיין בשבי חמאס. ישראל היו רוצים להשלים את מתווה ה-100 ולאחר מכן לדון בהסכם חדש, לשחרור כל היתר.

בממשלה מזהים שהלחץ האמריקאי גובר ויהיה צורך להתמודד איתו. היום ביקר בארץ שר החוץ בממשל ביידן, אנתוני בלינקן. הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הביטחון יואב גלנט. בלינקן העביר מסר לפיו אם תחודש הלחימה בעזה על ישראל לבצע פעולה מידתית ולא בעוצמה שהייתה בצפון הרצועה, וזאת כדי לא לפגוע באזרחים. כמו כן יוכנס יותר סיוע הומניטרי לרצועה.

נתניהו השיב למזכיר המדינה: "נשבענו, ואני נשבעתי, לחסל את החמאס. שום דבר לא יעצור אותנו. אנחנו נמשיך את המלחמה הזאת עד שנשיג את שלושת היעדים - לשחרר את כל חטופינו, לחסל את החמאס עד תום ולהבטיח שמעזה לא יחזור איום כזה לעולם". גם שר הבטחון גלנט הדגיש זאת, "נמשיך במלחמה הזו עד אשר ננצח בה, נכריע את החמאס, נשלול את כל יכולותיו השלטוניות והצבאיות".

הוול סטריט ג'ורנל דווח הבוקר שישראל, עם ארה"ב, בוחנות את האפשרות של יציאת אלפי מחבלים מארגון הטרור חמאס מעזה, במתווה זהה לגירוש של יאסר ערפאת ומחבליו ב-1982. ההצעה, על פי הדיווח, לא ממוקדת בבכירי הארגון או בהנהגה אלא "בדרג הנמוך יותר של המחבלים". ההערכה היא כי ישראל תצטרך להתחייב לא לפגוע באותם המחבלים שיגורשו, אם וכאשר תימצא אותה מדינה שלישית".

תושב ניר עוז, שרעייתו שבה אמש מעזה, הוגדר כמת

הערב הותר לפרסום כי אביב אצילי, בן 49, תושב ניר עוז, שהוגדר תחילה כנעדר מביתו, ואחר כך כחטוף, אינו בחיים. רעייתו ליאת שבה אמש מעזה, לאחר ששוחררה בפעימה השישית. בקיבוץ ספדו לו: "אביב היה מעמודי התווך של קהילת ניר עוז, וניהל את המוסך לציוד חקלאי בקיבוץ. צייר, רוכב אופניים, אוהב אדם ואדמה. יהי זכרו ברוך".

בנוסף נמסר כי אופיר צרפתי, סטודנט להנדסת חשמל בן 27 שנחטף לרצועת עזה, אינו בין החיים. כך הודיעה עיריית קריית אתא, העיר שבה התגורר אופיר. צרפתי נחטף לרצועה לאחר שבילה במסיבה ברעים.

תגיות:שחרור חטופיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה