חדשות בארץ

שמונה חטופים שוחררו היום בפעימה השביעית ושבו ארצה. זהו סיפורם

ברשימת המשוחררים בילאל אל זאידאנה ואחותו עאישה, שאביהם נותר בשבי חמאס. שתיים מהחטופות שוחררו מוקדם יותר

משוחררת מעזה מגיעה לאיכילוב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)משוחררת מעזה מגיעה לאיכילוב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שני אחים תושבי רהט ושש נשים שוחררו הערב (חמישי) משבי חמאס בעזה במסגרת הפעימה השביעית של המתווה לשחרור חטופים..

המשוחררים:

בילאל אל זאידאנה, בן 18 ואחותו עאישה בת 17 - נחטפו מקיבוץ חולית יחד עם אביהם יוסף והאח הגדול חמזה. בני המשפחה עבדו ברפת בקיבוץ. במשפחתם חששו תחילה כי נרצחו בטבח, אך אז הגיעו הסרטונים שהעידו על החזקתם ברצועה.

אילנה גריצווסקי בת 30 - נחטפה מקיבוץ ניר עוז. האם ואחיה מתגוררים במקסיקו, הארץ אותה אילנה עזבה לבדה כשהיא בת 16 בלבד. אילנה עלתה לארץ לבד מתוך שליחות וציונות. היא עלתה במסגרת גרעין נעל"ה בלי חברים ובלי שפה. היא גרה שלוש שנים בכפר רופין והחליטה להישאר בארץ ולא לחזור למקסיקו.

ספיר כהן, בת 25 – תושבת תל אביב, במקור מקרית אתא. נחטפה עם אלכסנדר (סשה) טרופנוב, שיחד עימו נסעו לבקר את משפחתו בקיבוץ ניר עוז. אימו של אלכסנדר וסבתו שוחררו אתמול. אביו המשפחה, ויטלי, נרצח בקיבוץ. איכון על הטלפון של כהן גילה לבני המשפחה שהיא בעזה. בהמשך החברים גילו ברשת סרטון והיא זוהתה מובלת לעזה באופנוע.

נילי מרגלית, בת 41 -  תושבת ניר עוז. אחות בסורוקה במחלקה לרפואה דחופה לילדים. נחטפה מביתה בקיבוץ. ערב קודם הייתה הפעם האחרונה שחבריה לעבודה ראו אותה כשסיימה משמרת בבית החולים. שכנתה לקיבוץ, יוכבד ליפשיץ, ששוחררה מעזה, סיפרה כי מרגלית דאגה כאחות לטפל בפצועים שנחטפו איתה.

עמית סוסנה, בת 40 - עובדת בלוצאטו גרופ, בסניף עומר, מהבוגרים הראשונים של הפקולטה למשפטים במכללת ספיר שבעוטף עזה. בשביעי באוקטובר, בשעה 10:07, נותק עימה הקשר, לאחר שכתבה לבני משפחתה שהיא הולכת להסתתר בארון בממ"ד שבביתה בקיבוץ כפר עזה בו גרה לבדה.

מייה שם, בת 21 - תושבת שוהם, בעלת אזרחות ישראלית-צרפתית, נחטפה מהמסיבה ליד רעים. באמצע חודש אוקטובר, בסרטון שפרסם חמאס, שנועד לסחיטה פסיכולוגית כחלק מהמלחמה בישראל, היא נראתה מקבלת טיפול רפואי ולאחר מכן אומרת למצלמה את שהוכתב לה בידי המחבלים. מתארת את מצבה הרפואי ומספרת כי עברה ניתוח ביד. עוד אמרה כי מטפלים בה, מספרת כי היא דואגת למשפחתה ומבקשת שיוציאו את החטופים כמה שיותר מהר. חבריה סיפרו כי מייה היא צעירה מלאת שמחת חיים ובעלת לב ענק. אוהבת לצייר ולבשל.

שני גורן, בת 29 - מניר עוז. עובדת בחינוך הבלתי פורמלי עם לילדים. סימן לחטיפתה קיבלו בני משפחתה וחבריה השבוע, כאשר איתן יהלומי (12), ששוחרר מהשבי, סיפר כי היא ויתרה בשבי על האוכל שלה למענו. המשפחה והחברים מספרים על צעירה אהובה שמהווה את הלב הפועם של החברים בקיבוץ.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה