חדשות בארץ

הותר לפרסום: נהרג מפקד החטיבה הדרומית וגופתו נחטפה לעזה; חוסל בכיר בחמאס

אל"מ אסף חממי הי"ד נהרג בקרבות ב-7 באוקטובר, והוא מוגדר חלל חטוף. צה"ל הרחיב את התקיפה ברצועה, עם דגש על אזור חאן יונס. חוסל בכיר בחמאס

אל"מ אסף חממי הי"ד (צילום: דובר צה"ל)אל"מ אסף חממי הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל התיר הערב (מוצאי שבת) לפרסום שצה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד גדוד סג'עייה של ארגון הטרור חמאס, שהיה אחראי לאסון הנגמ"ש במהלך מבצע "צוק איתן", ושילח את מחבלי הנח'בה לעבר קיבוץ ומוצב נחל עוז ב-7 לאוקטובר.

הבכיר, וסאם פרחאת, חוסל באמצעות מטוסי קרב של חיל האוויר. הוא מפקד על הגדוד משנת 2010 והוביל אותו במבצע "צוק איתן", במהלכו פיקד על המחבלים באסון הנגמ"ש, בו נהרגו שישה חיילי צה"ל. פרחאת היה ממכוויני הפיגוע במכינה הקדם צבאית ב"עצמונה", בשנת 2002, שכתוצאה ממנו נהרגו חמישה ישראלים, והיה ממכוויני ירי הנ"ט לעבר האוטובוס בנחל עוז בשנת 2011, שכתוצאה ממנו נהרג ילד ישראלי.

בשנת 1995, בדרכו לבצע פיגוע התאבדות בשטח הארץ, נעצר פרחאת על ידי כוחות הביטחון ונכלא בכלא הישראלי לעשר שנים. לאחר חזרתו לרצועה, פעל בתחומי הייצור הרקטי של ארגון הטרור.

מפקד החטיבה הדרומית נהרג וגופתו נחטפה

הותר הערב לפרסום כי אל"מ אסף חממי, בן 41, מקרית אונו, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, נפל בקרב ב-7 באוקטובר. גופתו נחטפה לעזה והוא מוגדר חלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור. הי"ד.

בכך עלה מספר חללי צה"ל מתחילת המלחמה ל-396. חממי הוא המח"ט השני שנהרג בקרבות בשמחת תורה, אחרי אל"מ יהונתן שטיינברג הי"ד, בן 42, מקיבוץ שומריה, מפקד חטיבת הנח"ל.

כמו כן נהרגו בקרבות בשמחת תורה שני קצינים בכירים נוספים: אל"מ רועי יוסף לוי הי"ד, בן 44, משבי ציון, מפקד היחידה הרב מימדית; ואל"מ (במיל') ליאון בר הי"ד, בן 53 מגדרה, קצין בכיר באוגדת איו"ש.

צה"ל מסר הערב כי לוחם מגדוד 932, חטיבת הנח"ל, נפצע באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. אתמול נפצעו חמישה לוחמים, שלושה באורח בינוני ושניים קל, מפגיעת פצצת מרגמה בשטח כינוס בדרום העוטף. הם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

מתרחבת התקיפה ברצועה

הצבא תקף בעוצמה במהלך סוף השבוע ברצועת עזה, עם דגש על העיר חאן יונס, הנחשבת למעוז החמאס ובכיריו. התקיפות נמשכות גם הערב. בצבא ציינו כי האזור המותקף חולק לאזורים, כרוזים הוטלו כדי להזהיר את האוכלוסייה שנקראה לפנות את חאן יונס.

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בגבול עזה ואמר כי "אנחנו תוקפים במקומות שלא תקפנו עד כה, זה ילך ויתגבר". לדבריו, "נתאים עצמנו לתנאי השטח שנילחם בו - יהיה ירי עצים ומדויק. המג"דים בחאן יונס מבינים מה קרה למקביליהם בצפון הרצועה". הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, הוסיף כי "אנחנו ממוקדים בהמשך פירוק החמאס, וביצירת תנאים להחזרת חטופים נוספים".

ארגוני הטרור שיגרו במהלך סוף השבוע עשרות רקטות וטילים לעבר אשדוד, אשקלון ויישובי העוטף. כמו כן, אתמול שוגרו שני מטחים, בני 10 טילים כל אחד, לעבר ערי השפלה. היום שוגא מטח של שבעה טילים לעבר רחובות, יבנה ויישובי השפלה הדרומית. מערכות ההגנה האווירית ירטו את כל הטילים ולא דווח על נפגעים או נזק.

דובר צה"ל מסר כי במהלך סוף השבוע, מתחילת הלחימה בתום הפסקת האש, הותקפו למעלה מ-400 מטרות ברצועה, בהן יותר מ-50 מטרות באזור חאן יונס שבדרום הרצועה. לוחמי צוות קרב חטיבה 551 חיסלו מחבלים ותשתיות טרור של חמאס באזור בית לאהיה שבצפון הרצועה. לוחמי צוות קרב חטיבה 401, בשיתוף מכלול האש החטיבתי, חיסלו חוליות מחבלים והכווינו אש כנגד מטרות בצפון הרצועה. בנוסף, כוחות זרוע הים ביצעו פעילות מבצעית במעגנת חאן יונס ובדיר אל בלאח שבדרום הרצועה, במסגרתה תקפו מטרות צבאיות של חמאס.

במהלך פעילות של לוחמי גדוד 7007, של צוות הקרב של חטיבה 261, אותרו עשרות רקטות שהוחבאו תחת ארגזי אונר"א בצפון רצועת עזה. כמו כן, מתחת לארגזים נמצאו כ-30 טילי גראד למרחק עשרה קילומטרים ועשרות טילים נוספים. בנוסף, כוחות מגדוד 414 ערכו סריקות בצפון הרצועה, שבהן מצאו אמצעי לחימה רבים וציוד צבאי. הלוחמים איתרו רימונים ומטענים, חלקי נשקים, סכינים, וסטים וציוד מודיעיני נוסף.

בצפון, החיזבאללה חידש אתמול את ירי הרקטות, פצצות המרגמה וטילי הנ"ט לעבר מוצבי צה"ל ויישובים באצבע הגליל ובגליל העליון. צה"ל הגיב בירי ארטילרי ובתקיפה אווירית. חוסלו שלוש חוליות של חיזבאללה בתוך שטח דרום לבנון.

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה