חדשות בארץ

נתניהו: "ממשיכים להילחם. לכך נערכו לוחמינו בימי ההפוגה - לניצחון מוחלט על חמאס"

ראש הממשלה מסר הצהרה לתקשורת, בה התייחס למשא ומתן בהמשך וללחץ הבינלאומי: "אנחנו הולכים עד הסוף, אין בכך שום שאלה". לשאלה מדוע אינו לוקח אחריות ומתפטר: "קיבלתי מנדט להוביל את מדינת ישראל"

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (מוצ"ש) מסיבת עיתונאים ומסר הצהרה בה התייחס ללחימה שחודשה, למשא ומתן לשחרור חטופים, ללחץ הבינלאומי ועוד.

בתחילת דבריו התייחס נתניהו לחטופים ששבו ארצה בימים האחרונים: "הצלנו עולמות רבים, החזרנו 110 נפשות. החזרנו אותם לחיים. נלווה אותם ונדאג להם. אני מחבק את כולם. ברוכים היוצאים מן התופת, ברוכים השבים הביתה. הוצאנו אותם מחשכה לאור, משעבוד לגאולה. רק לפני שבוע זה היה נראה בלתי נתפס, דמיוני לחלוטין, והנה היום הם כבר כאן, עטופים באהבת קרוביהם ואהבת העם".

על המשא ומתן לעסקה עם חמאס, אמר ראש הממשלה: "התחבטתי רבות בימים שלפני ההחלטה. שאלתי את עצמי איך מתדיינים עם השטן שרצח בני אדם, שטן שלחיי אדם אין שום ערך בעיניו. אבל באותה נשימה היה לי ברור שאנו יכולים לחלץ מציפורני השטן עשרות רבות מחטופינו, ועל האפשרות הזאת לא הייתי מוכן לוותר".

"ניהלנו משא ומתן קשוח תחת אש, מבוקר עד ערב. שוחחתי תכופות עם הנשיא ביידן והפעלנו לחת על המתווכים כדי לשפר את המתווה, ואכן הצלחנו לשפר אותו באופן ניכר. השגנו את שחרור חטופינו בזכות הלחץ הצבאי המסיבי שהפעילו חיילינו הגיבורים, והמאמץ המדיני הבלתי פוסק שהובלתי עם חבריי. אני ורעייתי פגשנו חלק ממשפחות החטופים שנשארו בשבי חמאס. התחייבתי בפניהם - נעשה הכול כדי להשיבם הביתה, נעשה הכול כדי להשיב את כולם".

בהמשך התייחס נתניהו להמשך הלחימה מול חמאס: "כדי להשלים המשימה של השבת חטופינו לחסל את חמאס ולהבטיח שעזה לא תחזור להיות איום על ישראל - אנחנו ממשיכים להילחם בכל העוצמה. לכך נערכו לוחמינו בימי ההפוגה - לניצחון מוחלט על חמאס. פגשתי בשטח את הלוחמים הנפלאים שאמרו לי 'ראש הממשלה תמשיך עד הסוף'.  ואני אמרתי להם 'עד הסוף, אין בכלל שאלה'".

בתשובה לשאלה שעסקה בעצירת המתווה להשבת חטופים, אמר נתניהו: "חמאס הפר את ההסכם, ואמרתי שאם יפר את ההסכם נחזור למלחמה. כך עשינו והלחץ הזה ילך ויגדל.  אני מעדיף לתת לחמאס לשאול את השאלות, הוא מקבל את התשובה שלנו בשטח. קיים לחץ בינלאומי, אני לא מכחיש את זה. אבל מה שאני עושה זה לייצר מרחב בינלאומי מול הלחץ הזה ומדבר עם מנהיגים כל יום. אני מציג את צדקת דרכנו".

נתניהו התייחס למתרחש בצפון ולחידוש הלחימה מול חיזבאללה: "אני אומר לתושבי הצפון את מה שאני אומר לתושבי הדרום - נחזיר את הביטחון, הן בצפון והן בדרום. זאת פעולה שיש לה סדר מסוים. לא צריך להתעכב על השיקולים שלנו. אנחנו דנים על הסדר הנכון והפעולה המושכלת והאיתנה. אנו מחויבים להשיב את הביטחון לכל אזרחי ישראל".

על הטענות שראשי מערכת הביטחון הציעו לו לחסל את מנהיג חמאס יחיא סינוואר, ושהוא דחה אותן, השיב נתניהו: "לא אנהג בחוסר אחריות ולא אחשוף את כל התמונה שהוצגה בפניי ואת מגוון ההמלצות שקיבלתי מכל גורמי וזרועות הביטחון. כשהנסיבות אפשרו זאת חיסלנו מנהיגים רבים, הן של חמאס והן של ארגוני טרור אחרים, ונשלים את המשימה עכשיו".

ראש הממשלה הדף את הטענות נגד חלוקת תקציבים קואליציוניים, על חשבון תקציבים נוספים למלחמה: "אישרנו תקציב של 30 מיליארד שקל. אושרו שם תקציבים למטרות שכבר אושרו. לא אישרתי קיצוצים בתקציב התיאטראות כמו שלא אישרתי קיצוצים במקומות אחרים. זה אלפית האחוז! מורה חרדית היא לא מורה? ילד חרדי הוא חצי ילד? אלה בני אדם, אלה אחינו ואחיותינו. לאף אחד לא יחסר כסף. יהיה לכולם. די עם שיח השנאה".

לשאלה מדוע אינו לוקח אחריות ולא מתפטר, ענה נתניהו: "קיבלתי מנדט להוביל את מדינת ישראל. אנחנו לא עובדים לפי סקרים יומיים. אם היינו עובדים כך - לא הייתי פה יום אחד. אני פועל לתת גם מרחב צבאי וגם מרחב מדיני. ואני מוביל את זה עם צוות חשוב שעובד יחד איתי, ובלעדי זה לא היינו יכולים לנהל את המלחמה".

תגיות:בנימין נתניהומלחמת חרבות ברזלחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה