חדשות בארץ

דיווח: זה מה שישראל מתכננת בעזה אחרי המלחמה

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, ישראל הודיעה למצרים, ירדן ואיחוד האמירויות כי היא תיצור "אזור חיץ" ברצועה כדי למנוע פלישות עתידיות לשטחה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחת השאלות שנשאלות לא מעט במלחמה הנוכחית היא מה ישראל מתכננת לעשות ביום שאחרי המלחמה ברצועת עזה. לשאלה הזאת יש כמה תשובות אפשריות, משום שעדיין לא ברור איך הלחימה תסתיים.

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, ישראל עדכנה את ירדן, מצרים ואיחוד האמירויות כי בכוונה ליצור "אזור חיץ" בתוך עזה לאחר סיום המלחמה. גם טורקיה וסעודיה עודכנו ככל הנראה בתוכנית, אף על פי שעם האחרונה הופסקו המגעים לנורמליזציה. לפי מקורות במצרים, ישראל הודיעה כי תיצור מרחב בשליטת כוח ניטרלי כדי למנוע התקפות וחדירות לשטחה בעתיד.

עוד צוין בדיווח שהתוכנית לא מצביעה על כך שהמלחמה עומדת להסתיים, ועובדה היא שהמלחמה התחדשה בסוף השבוע.

ההערכות הן שהדבר מצביע על כך שמעבר לשיתוף הפעולה הישראלי עם המתווכות מצרים וקטאר, היא תנסה לצייר תמונה אחרת בעזה לאחר סיום המלחמה.

אתמול הגיעו אנשי המוסד לדוחא שבקטאר כדי לנסות ולדון עם המתווכים בין ישראל לחמאס על חידוש ההפוגה, זאת תמורת החזרת חטופים נוספים הביתה. השיחות התמקדו בשחרור של חטופים מקטגוריות חדשות והפוגה עם תנאים שונים ממה שהיו עד היום.

בעקבות הכישלון בשיחות, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את ראש המוסד, דוד ברנע, להורות  לצוות הארגון שנמצא בדוחא לשוב לישראל, זאת "בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן". ממשרד ראש הממשלה נמסר: "חמאס לא מימש את חלקו בהסכם, שכלל את שחרור כל הילדים והנשים על פי רשימה שהועברה לחמאס ואושרה על ידו".

תגיות:מלחמהעזהישראלרצועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה