חדשות בארץ

מגעים שקטים להרחקת ארגון חיזבאללה מגבול הצפון

מספר מדינות, ביניהן ארה"ב, מקיימות דיונים עם הלבנונים על הרחקת חיזבאללה מצפון לליטני, כשכוח בינלאומי ייכנס לאזור לפני שהמערכה תתפתח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עשרות אלפים מתושבי הצפון פונו לאחרונה מבתיהם, ויוכלו לחזור לשם רק אחרי שיוסר סופית האיום מצפון, מצד חיזבאללה. בעקבות ההתפתחויות בגבול מאז סיום הפסקת האש, מספר מדינות מנהלות מגעים שקטים להרחקת חיזבאללה מהגבול לפני שהמערכה תתפתח ללחימה בגזרה נוספת.

העיתונאי אהוד יערי מדווח כי לדיונים שותפות ארה"ב, צרפת ומספר ממדינות ערב. המתווה כולל את התנאים הבאים שיובילו לרגיעה בגזרה: חיזבאללה ירחיק את הכוחות מצפון לנהר הליטני; כוח בינלאומי יתמקם בסמוך להר דוב ולצפון הכפר רג'ר; נשיא חדש ימונה ללבנון; מפקד חדש ימונה לצבא לבנון.

מה הטעם בהרחקת הכוחות של חיזבאללה? זוהי למעשה התקיימות ההסכם שהיה אמור להיכנס לתוקף בסוף מלחמת לבנון השנייה. בהתאם להחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם. המלחמה הסתיימה כשאחד התנאים היה הסגת הכוחות, אך לבנון מעולם לא קיימה אותו. יערי מדווח כי בעבר נציגים של איחוד האמירויות העלו את הנושא על הפרק, אך זה לא התקדם וכעת ישנו ניסיון של אותן מדינות לדרוש את הרחקת חיזבאללה משם. חשוב לציין כי ישראל עדיין לא הביעה את הסכמתה לכך.

אמש, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב הגבול, צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

בסוף השבוע צה"ל תקף תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. הוא תקף לפני זמן קצר באמצעות מטוסי קרב, מסוקי קרב וירי ארטילרי תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית ירי במרחב מלכיה שניסתה לבצע ירי לעבר שטח ישראל.

תגיות:מלחמהצפוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה