חדשות בארץ

הותר לפרסום: תושב טייבה נאשם בסיוע לאויב בשעת מלחמה

מחמוד רפיק עבד אל רחים מסארווה, בן 19, נאשם בעבירות ביטחוניות חמורות. צה"ל עצר חוליית מחבלים ביו"ש

פעילות צה"ל ביו"ש, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל ביו"ש, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

בתום חקירה סמויה הותר היום (ראשון) לפרסום כי היחידה המרכזית של משטרת ישראל במחוז מרכז, ושירות הביטחון הכללי, עצרו את מחמוד רפיק עבד אל רחים מסארווה, בן 19, תושב טייבה. הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בלוד. הוא נאשם בעבירות של סיוע לאויב במלחמה, חברות בארגון טרור וירי מנשק חם.

החקירה נגד הנאשם התנהלה בשבועות האחרונים בעקבות חקירה אחרת, של פיגוע ביזה והצתת חנות בטייבה על רקע לאומני. במסגרת החקירה חשפו חוקרי ימ"ר מרכז והשב"כ סרטונים, תמונות והתכתבויות בטלפון הסלולרי של הנאשם, ובהם הוא נראה אוחז בסוגים שונים של נשקים, מכין מטעני צינור יחד עם פעילי טרור תושבי יו"ש ויורה בנשקים מסוגים שונים.

במהלך החקירה המשותפת התבררה תמונה חמורה של אזרח ישראלי, אשר משפחתו קיבלה אזרחות במסגרת הליך איחוד משפחות, שנטל חלק בפעילות חבלנית עוינת יחד עם פעילי ארגון הטרור "כתיבת נור אלשמס", הפועלים בתוך העיר טול כרם, תוך שהוא מנצל את היותו אזרח ישראלי בעל חופש תנועה לקידום פעילות טרור.

עם התפתחות החקירה עלה, כי החשוד היה מעורב, בין היתר, בהשלכת מטעני חבלה לעבר כוחות צה"ל, אסף ומסר מידע על תנועות כוחות צה"ל ביו"ש, ביצע אימוני ירי יחד עם פעילי הארגון, התבקש להשיג ציוד צבאי לטובת פעילות ביטחונית, וכן העביר אמצעי לחימה לפעילי הארגון, וכל זאת תוך סיוע לפעילי טרור מבוקשים והזהרתם מכניסת כוחות צה״ל לאזור, סייר עמם במקומות מהם בוצעו פיגועי ירי, ואף היה מודע לכוונות למימוש פיגועי ירי נוספים כנגד חיילי צה"ל.

צו הריסה לבית המופתי לשעבר, עכרמה צברי

מערכת הביטחון הודיעה היום כי הוצא צו הריסה לביתו של עכרמה צברי, ממזרח ירושלים, המופתי לשעבר בירושלים, הפעיל גם כדרשן בהר הבית, לאחר ששמו נקשר על ידי גורמי הביטחון לעבירות הסתה. כך למשל בעבר נשא דברים אצל משפחתו של עודאי תמימי משועפט – שרצח את החיילת נעה לזר הי"ד, וביצע פיגוע שבמהלכו חוסל במעלה אדומים. אז, נטען, דיבר צברי בשבח הג'יהאד והכריז כי "אם כל האנשים ידעו עד כמה מעמד השהיד גבוה, אז כל האנשים היו פונים לדרך ה'שהאדה'". בנוסף הוא השתתף בכנסים עם חסן נסראללה, איסמעיל הניה ועוד. ארגון בצלמו הגיש נגדו מספר תלונות.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך על הצו הריסה ומקווה שייושם מיידית. מקומו מאחורי סורג ובריח מיידית".

צה"ל עצר חוליית טרור

שב״כ וצה״ל עצרו מספר מחבלים, החשודים בביצוע פיגוע ירי ב-19 בנובמבר לעבר כלי רכב ישראליים על כביש 5, סמוך לגשר א-זאוויה. כתוצאה מהירי זוהו פגיעות במספר רכבים. בנוסף, נגרם נזק למספר רכבים אחרים מדוקרנים מאולתרים שהונחו על הכביש. האירוע הסתיים ללא נפגעים. כוחות מילואים של צה״ל ומג״ב בהכוונת שב״כ, עצרו את חברי החולייה והחרימו כלי נשק שעל פי החשד שימשו את המחבלים בפיגוע, מחסניות וציוד צבאי.

תגיות:מעצר מבוקשיםמלחמת חרבות ברזלסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה