חדשות בארץ

בריטניה: מטוסי ביון יסייעו באיתור מקומות המסתור בהם מוחזקים חטופים בעזה

משרד ההגנה הבריטי הודיע כי חיל האוויר שלו ייבצע טיסות מעקב מעל עזה. מטוסי הביון ישתפו את המידע עם ישראל. מבוי סתום במשא ומתן לשחרור חטופים

חשיפת מנהרה בעזה (צילום: דובר צה"ל)חשיפת מנהרה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

משרד ההגנה הבריטי הודיע היום (ראשון) כי מטוסי מעקב בריטיים יטוסו מעל שמי עזה, בניסיון לאתר את המקומות בהם מוחזקים בני הערובה הישראלים. על פי ההודעה של משרד ההגנה: "מטוסי המעקב לא יהיו חמושים, לא יהיה להם תפקיד קרבי, ותוטל עליהם המשימה אך ורק לאתר בני ערובה. רק מידע הנוגע לחילוץ בני ערובה יועבר לרשויות הרלוונטיות האחראיות לחילוץ בני ערובה".

משרד הבריאות הבריטי הוסיף עוד כי "ממשלת בריטניה עבדה עם שותפים ברחבי האזור כדי להבטיח את שחרורם של בני ערובה, כולל אזרחים בריטים, שנחטפו מאז התקפות חמאס ב-7 באוקטובר. בטיחותם של אזרחים בריטים היא בראש סדר העדיפויות שלנו".

הטיסות יתקיימו מעל מזרח הים התיכון, כולל פעילות במרחב האווירי מעל ישראל ועזה. ההחלטה של בריטניה לקחת חלק בניסיונות איתור מקום המסתור בהם מוחזקים החטופים בעזה, היא בשל העובדה שחלק מהחטופים מחזיקים באזרחות בריטית.

כזכור, המשא ומתן לשחרור חטופים הגיע למבוי סתום. החמאס הודיע כי לא ישחרר חטופים ולא ימשיך במתווה הקיים. תחילה טען ארגון הטרור כי אין בידיו יותר נשים וילדים. אמש הוא הצהיר כי לא ישחרר גברים מאחר וכולם נחשבים "אנשי מילואים או כאלו שעשו מילואים" ולכן יש לשנות את ההסכם.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-ערורי, העניק ריאיון לאל-ג'זירה בו אמר: "העמדה הרשמית והסופית של חמאס ותנועת ההתנגדות היא שלא יהיו חילופים עד שתוקפנות 'הטרור הציונית' תסתיים באופן מוחלט וסופי. האסירים הנותרים לנו הם חיילים וחיילים לשעבר, ואין לגביהם משא ומתן עד לסיום התוקפנות. גברים מבוגרים, כולם שירתו בצבא, וחלקם עדיין ברשימת המילואים, ומבחינתנו יש להם סטנדרטים שונים מאשר בעבר".

ישראל הודיעה מצידה כי לא תנהל משא ומתן כל עוד החאמס לא ישחרר את הנשים והילדים שנותרו בעזה.

על פי הרשימות המצויות בידי צה"ל והממשלה, 12 גברים בני יותר מ-65 עדיין בשבי. מדובר בשלמה מנסור (85), עמירם קופר (84), עודד ליפשיץ (83), יורם מצגר (80), גדי משה מוזס (79), חיים פרי (79), אברהם מונדר (78), אלכס דנציג (75), גדי חגי (73), נורברטו לואיס (70), איציק אלגרט (69) ודרור קפלון (68).

במקביל, נותרו בשבי חמאס גם 17 נשים: ג'ודי ויינשטיין (70), רומי לשם גונן (23), עדן ירושלמי (24), לירי אלבג (18), דניאלה גלבוע (19) קרינה ארייב (19) נועה ארגמני (26), ענבר הימן (27), אמילי דמארי (27), ארבל יהוד (28), אגם ברגר (19) נעמה לוי (19), עמית בוסקילה (28), עדן זכריה (28), דורון שטיינברכר (30) שירי ביבס (32), כרמל גת (39). בידי החמאס גם שני ילדים, אריאל (4) וכפיר (10 חודשים) ביבס.

110 חטופים, ישראלים וזרים, שבו ארצה. צה"ל החזיר גם שלוש גופות של חטופים שאותרו בזמן הלחימה הקרקעית.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה