חדשות בארץ

אמירה מקוממת של ראש ממשלת קטאר: דורשים חקירה בינלאומית של פשעי ישראל

נציג המדינה המתווכת בין ישראל לחמאס על שחרור חטופים פרסם הודעה אנטי ישראלית. נשיא קולומביה טען כי פעילות ישראל בעזה דומה ל"נאציזם". שר החוץ אלי כהן הגיב: "שיבוא לבקר ביד ושם"

 אלי כהן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90) אלי כהן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

התקשורת בקטאר דיווחה הערב (ראשון) כי ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן ג'אסם אאל ת'אני, הודיע כי "אנו מחדשים את הגינוי לפשעים שמבצעת ישראל ברצועת עזה. אנו דורשים חקירה בינלאומית מיידית ומקיפה של פשעי ישראל, במיוחד של התקיפות נגד מתקנים אזרחיים". הוא הוסיף: "עשינו מאמצים רבים במסגרת התיווך כדי לעצור את המלחמה. נמשיך במאמצים עם המדינות לחידוש ההפוגה ולהפיכתה להפסקת אש קבועה".

קטאר, מממנת החמאס, תיווכה עד כה בין ארגון הטרור ולישראל, ביחד עם מצרים וארה"ב. גורמים מדיניים בישראל טרם הגיבו לפרסום הדברים. בשבועות האחרונים קטאר קראה להפוגות והפסקת אש אך מעולם לא דרשה חקירה נגד ישראל.

המשא ומתן לשחרור חטופים נמצא במבוי סתום, כשחמאס הודיע כי לא ישחרר חטופים במסגרת המתווה עליו הוסכם וכי כל שחרור עתידי של חטופים יהיה תמורת הפסקת המלחמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד כי "אנחנו ממשיכים לדבר עם האויב על המשך שחרור חטופים - מדברים באש". לדבריו, "אנחנו פועלים מהר, אבל לא בפזיזות. כשאני נותן הנחיות מבצעיות אני קודם כל חושב על הלוחמים שלנו ועל החיים שלהם. אנחנו פועלים בצורה מושכלת ומיטבית, בזהירות אבל בנחישות. המחויבות שלנו היא להחזיר את הביטחון באופן מלא לצפון, לדרום ולמרכז".

שר החוץ נגד קולומביה: מתקפות בעלות גוון אנטישמי כלפי ישראל

נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, טען היום בתקשורת בארצו כי פעילות ישראל בעזה דומה ל"נאציזם". לדבריו, "הנאציזם הוא סוג של פשיזם אלים ועמוק - רצח עם. מדובר באמונה שיש גזע עליון המקנה לו את הזכות להשמיד ולהכפיף את אלה ששונים, שאותם הוא אפילו מחשיב כלא אנושיים. זה מה שקורה בפלסטין", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

הוא פרסם סרטון של אזורים בעזה שהופצצו על ידי מטוסי צה"ל והוסיף "אומרים שהם לא נאצים. גם אם המצפון המערבי לא אוהב את העובדות האלה, השמדת 5,300 נערים ונערות פלסטינים היא נאציזם".

שר החוץ אלי כהן הגיב לדברים וכתב: "‏ההתקפות חסרות הבסיס של נשיא קולומביה גוסטבו פטרו, בעלות הגוון האנטישמי, נגד מדינת ישראל, מעידות בעיקר על חוסר ידע ועיוורון מוסרי. כמעט חודשיים אחרי 7 באוקטובר ועדיין לא שמענו ממנו גינוי נחרץ לטבח שאותו ביצעו מפלצות החמאס ושבמהלכו נרצחו יותר מ-1200 ישראלים. דבריו מעידים על בורות היסטורית והכחשת שואה. אני מזמין אותו לבקר במוזיאון יד ושם וללמוד את ההיסטוריה של העם היהודי ושל השואה, לפני שהוא מתבטא שוב בצורה כזו".

תגיות:אלי כהןקטארמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה