חדשות בארץ

בזמן שיא: בניית ממ"דים תאושר בתוך 42 יום, בקווי העימות הם יחויבו בנעילה פנימית

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה את תוכנית המיגון הארצית והסיקה מסקנות מיום הטבח בעוטף. התוכנית תאפשר הקמת ממ"ד באלפי בתים שעד היום לא יכלו לעשות זאת בשל מגבלות השטח

ממ"ד באשקלון (צילום: Avi Roccah/Flash90)ממ"ד באשקלון (צילום: Avi Roccah/Flash90)
אא

הממשלה עתידה לאשר בישיבתה הקרובה את המלצת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, שהודיעה היום (ראשון) כי החליטה לאשר תקנה חדשה לפיה, במסגרת תוכנית המיגון מהארצית, בניית ממ"ד תאושר בתוך 42 יום. זאת, בעקבות המצב הביטחוני והדחיפות הרבה בצרכי מיגון של תושבים בכל רחבי הארץ.

בנוסף, המועצה דנה בהמלצה חדשה לפיה ממ"ד ביישובי קו העימות יחויב בהתקנת מנעול הגנה פנימי, שלא יאפשר את פתיחתו מבחוץ. מדובר בלקח מיום הטבח הרצחני בעוטף. הנושא נמצא בבדיקה.

התוכנית החדשה היא הרחבה של תוכנית המתאר הארצית, שאושרה בשנת 2019 וחלה על יישובי גבול הצפון בלבד ומאפשרת הליך מזורז למיגון בטווח של כ-9 ק"מ מהגבול הצפוני. כזכור, ב-25 באוקטובר חתם שר הפנים, משה ארבל, על תקנות הפטור שהמליצה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לממ"דים במבנים צמודי קרקע ולמבנים בני 2 קומות. בהתאם לכך, על פי נתוני פיקוד העורף הוגשו כ-600 בקשות – מתוכן כ-400 בקשות אושרו.

עד היום, הקמת ממ"ד הייתה אפשרית רק בהתאם להוראות התוכנית החלה על המגרש, והתמ"א שאושרה היום מקלה מאוד על הליך הרישוי מאחר והיא מגמישה את הוראות הבינוי. המלצה דומה ניתנה בשנת 2017, ולא יושמה.

ביום רביעי שעבר אושר מהלך משלים הנדרש לאישור התמ"א, במסגרתו אישרה מליאת הכנסת תיקון לחוק התכנון והבנייה, שיאפשר הקמת ממ"ד בחריגה מקו בניין הן במבני מגורים והן עבור מבני ציבור. זאת מבלי שהמהלך יחייב תביעות פיצויים על ירידת ערך את הרשות המקומית. הצעת החוק קובעת בנוסף פטור מהיטל השבחה לאותו מרחב מוגן במימוש בדרך של מכר.

ראש מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית, הרב נתן אלנתן: "בעקבות המלחמה, אישרנו בזמן שיא את תוכנית המתאר הארצית למיגון שבראש ובראשונה תציל חיים על ידי כך שתאפשר לעוד אלפי מבנים להוסיף ממ"ד בהליך של פטור, וכן מבנים נוספים שיוכלו לעשות זאת בהליך היתר מקוצר".

תגיות:ממ"דמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה