חדשות בעולם

תובע בית הדין הבינלאומי בהאג: "הטבח בישראל - אחד הפשעים החמורים בהיסטוריה"

כרים קאן ביקר בישראל ושוחח עם משפחות החטופים: "לא יכולה להיות הצדקה להחזקת בני ערובה, ובמיוחד להפרה בוטה של עקרונות יסוד של האנושות באמצעות לקיחת ילדים והמשך החזקתם. לא ניתן להתייחס לבני ערובה כמגנים אנושיים או כקלפי מיקוח"

כרים קאן (צילום: shutterstock)כרים קאן (צילום: shutterstock)
אא

"הייתי עד לסצנות של אכזריות מתוכננת. ההתקפות נגד אזרחים ישראלים חפים מפשע ב-7 באוקטובר מייצגות כמה מהפשעים הבינלאומיים החמורים ביותר, המזעזעים את מצפון האנושות, פשעים שה-ICC הוקם כדי לטפל בהם". כך אמר התובע הראשי של בית הדין הבינלאומי בהאג, כרים קאן, שהתארח בסוף השבוע במטה משפחות החטופים, נפגש עם המשפחות וסייר בבארי, בכפר עזה וברעים.

"קראתי לשחרור מיידי וללא תנאי של כל בני הערובה שנלקחו על ידי חמאס וארגוני טרור אחרים. לא יכולה להיות הצדקה להחזקת בני ערובה, ובמיוחד להפרה בוטה של עקרונות יסוד של האנושות באמצעות לקיחת ילדים והמשך החזקתם", אמר קאן. משפחות החטופים אמרו בפגישה: "אנו מצפים שתפעל להבאת מחבלי חמאס לדין על פשעים נגד האנושות ורצח עם".

מטרת הביקור הייתה להפגיש את התובע באופן ישיר עם הזוועות שביצע החמאס ולרתום אותו לחקירה חדה ובלתי מתפשרת לעשיית דין ברוצחים, בשותפיהם ובעוזריהם. במהלך הביקור בעוטף עזה ובאתר המסיבה ברעים, נחשף קאן לזוועות, ולאחר מפגש עם אחד מאנשי זק"א צפה בסרטונים ותמונות שתיעדו את הטבח. 

קאן הוסיף לאחר הביקור: "בפגישתי עם משפחות קורבנות הפיגועים, המסר שלי היה ברור: אנו מוכנים לעבוד בשיתוף איתם כחלק מהעבודה השוטפת שלנו כדי למצות את הדין עם האחראים. לא ניתן להתייחס לבני ערובה כמגנים אנושיים או כקלפי מיקוח".

במהלך הביקור בישראל הדגישו במטה המשפחות, כי הציפייה היא לעשיית צדק מול מעשי הזוועה שביצע חמאס וכי קיימת חובה של ממש לפתוח מיידית בחקירה נגד אלה שלקחו חלק בטבח האכזרי.

מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נמסר: "אנחנו מודים למר כרים קאן על ההחלטה יוצאת הדופן שלו להגיע ולעמוד לצד המשפחות לאחר הזוועות שביצע חמאס בישראל ובהמשך החזקת החטופים. אנו מצפים שהוא יפעל להבאת מחבלי חמאס לדין על פשעים נגד האנושות ורצח עם".

תגיות:חמאסטבחבהאג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה