חדשות בארץ

מלח הארץ: תיכון הימלפרב בירושלים מבכה את חמשת בוגריו שנפלו בעזה

רס"ל בן זוסמן הי"ד, בן 22 מירושלים, לוחם בחטיבה 401, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. זהו החלל החמישי במלחמה שהינו בוגר בית הספר התורני בירושלים

בן זוסמן הי"ד (צילום: דובר צה"ל)בן זוסמן הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

רס"ל (מיל') בן זוסמן בן 22 מירושלים, לוחם בחטיבה 401, חיל ההנדסה הקרבית, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. הוא יובא היום (שני) למנוחות בבית העלמין הצבאי הר הרצל.

זוסמן הי"ד היה בוגר תיכון הימלפרב בירושלים, שאיבד כבר חמישה מבוגריו במלחמת חרבות ברזל. "בצער עמוק אנו מודיעים על נפילתו של בוגר בית הספר, בן זוסמן הי"ד, בוגר מחזור שנת תשע"ט, ואח של בועז מכיתה יא2", ספדו לזוסמן במוסד החינוכי בו למד.

שי הרוש, חברו של בן זוסמן, כתב בדף הפייסבוק שלו: "זוסמן אהב פינג פונג בכל לבו. היה איש של חוש הומור. זוסמן היה אדם של יזע ושל עבודה קשה, תמיד השקיע ולא משנה על איזו משימה מדובר. כואב לדבר על חבר כל כך יקר בלשון עבר, אבל אמש תוך כדי שיחה עם אימו של חברי, וחברו של זוסמן, סמ"ר שחר פרידמן הי"ד, היא סיפרה לי את הבשורה הקשה. בן זוסמן, חבר טוב שלי ושל שחר נהרג, ובכך עלה לחמישה מספר החברים שלי שנהרגו מתחילת הלחימה".

באגודת הפועל ירושלים בטניס שולחן, בה זוסמן היה שחקן מצטיין, ספדו: "אסון כבד. בצער רב מאוד ובלב שבור, בן זוסמן, שחקן האגודה, מלח הארץ, גיבור ישראל, הטוב שבטובים נפל הלילה בלחימה בעזה. כל שחקני אגודת הפועל ירושלים משתתפים בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

בימים כתיקונם, שמו של בית הספר התיכון הדתי הימלפרב עולה בהקשר הצבאי, מפני ששניים מבוגריו נמצאים בחוד החנית של הצבא: הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד אוגדת איו"ש, תת־אלוף אבי בלוט.

במלחמה הנוכחית שמו של הימלפרב בולט, כאמור, בנסיבות כואבות. בטרם נודע על נפילתו של זוסמן הי"ד, ליוו בתיכון למנוחות ארבעה חללים נוספים בוגרי בית הספר: ענר שפירא הי"ד, לוחם הנח"ל, שהיה בחופשה בשמחת תורה, נקלע למיגונית באזור רעים ובידיים חשופות הציל את חייהם של רבים, לאחר שהדף שבעה רימוני רסס שנזרקו אל תוך המבנה, בטרם נהרג מירי מחבלים; אריאל רייך הי"ד, קצין שריון; שחר פרידמן הי"ד, לוחם בצנחנים; ודביר ברזני הי"ד, גם הוא לוחם בצנחנים.

לאחר נפילתם של הארבעה אמר הרב ירמי סטביסקי, מחנך בתיכון: "הם רצו להגן על המדינה שלהם, אין יותר נעלה מזה. יש אמירה שכנראה התלמידים קולטים אותה, שאדם שיכול לתרום לחברה ולמדינה שהוא חי בה, צריך לעשות את זה אם יש לו היכולות והכלים. התלמידים קודם כול התחנכו בבית, יש להם הורים, אבל כנראה האמירה הזאת נתפסת אצל התלמידים שלנו בצורה טבעית ופשוטה".

את הפשטות הזאת, אמר הרב סטביסקי, חי גם הרמטכ"ל הנוכחי הרצי הלוי, בוגר הימלפרב: "גם הרמטכ"ל הרצי הלוי הוא בוגר הימפלרב. הרצי איש צנוע ועניו, מסור כל כולו לעם ישראל. התלמידים שלנו, כך אני מרגיש, הם צנועים, לא עושים מעצמם גיבורים, יש שם איזו פשטות, תום וניסיון להקשיב לקולות השונים בעם ישראל, להיות חלק מהסיפור הגדול".

67 בוגרי התיכון התורני הירושלמי נפלו במלחמות ישראל עד הלחימה הנוכחית. חתנו של סטביסקי, רב־סמל ינון פליישמן הי"ד, נפל במלחמה בהתהפכות טנק בגבול לבנון.

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה