חדשות בעולם

סקר בארה"ב: 73 אחוזים מהסטודנטים היהודים התלוננו על אנטישמיות בקמפוסים

הסקר שנערך על ידי הליגה נגד השמצה הראה שהסטודנטים אינם שבעי רצון מהתגובות של האוניברסיטאות, שאינן מגנות את המעשים. מיליארדר אמריקאי החל במאבק נגד אותם מוסדות חינוך

אוניברסיטת הרווארד (צילום: לפי סעיף 27א')אוניברסיטת הרווארד (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

כמעט שלושה רבעים מן הסטודנטים היהודים בארה"ב חוו אנטישמיות בקמפוסים, או שהיו עדים לה, כך לפי סקר חדש של הליגה נגד השמצה וארגון הלל העולמי, שפורסם היום (שני).

לפי הסקר, סטודנטים יהודים חשים ירידה ניכרת בביטחון האישי מאז ה-7 לאוקטובר; יותר מ-75% אינם שבעי רצון מתגובת האוניברסיטה שבה הם לומדים לאנטישמיות.

נמצא כי 73 אחוזים מבין הסטודנטים היהודים במכללות ובאוניברסיטאות בארה"ב ו-44 אחוזים מן הסטודנטים הלא יהודים חוו או היו עדים לאנטישמיות, מאז תחילת שנת הלימודים האקדמית באוקטובר.

לאחר ה-7 לאוקטובר, רק 46 אחוזים מבין הסטודנטים היהודיים חשו ביטחון פיזי ורק 33 חשו שהם בטוחים מבחינה רגשית. לפני הטבח שביצעו מחבלי חמאס ותחילת הלחימה בתוך הרצועה, 44 אחוזים מבין הסטודנטים היהודים ראו את האוניברסיטה שלהם כתומכת ומקבלת את הסטודנטים היהודיים. לאחר ה-7 לאוקטובר, רק 39 אחוזים מבין הסטודנטים היהודיים חשו בנוח שאחרים יידעו שהם יהודים.

בנוסף, אפילו לפני ה-7 לאוקטובר, מרבית הסטודנטים, הן היהודים (77 אחוזים) הן הלא יהודים (67 אחוזים) חשו כי האוניברסיטה שלהם אינה עושה די כדי לטפל בדעות קדומות נגד יהודים.

ממש לאחרונה הליגה נגד השמצה וארגון הלל העולמי השיקו את הקו המשפטי בנושא אנטישמיות (CALL), קו סיוע משפטי חינמי לסטודנטים שחוו אנטישמיות, יחד עם המרכז לזכויות האדם ע"ש לואיס ברנדייס ומשרד עורכי הדין גיבסון, דאן, קראטצ'ר ושות'.

המיליארדר שפועל נגד האוניברסיטאות

"בעוד אין להם בעיה לצעוק סיסמאות נגד קיומה של ישראל או ליצור אווירה עוינת כלפי סטודנטים יהודים, כשזה מגיע לכיס האישי שלהם וליכולתם לעבוד בעתיד בחברות המובילות, הם פתאום נבהלים ומסתתרים" – כך טוען היום המיליארדר היהודי ביל אקמן, מנהל קרן הגידור פרשינג סקוור, שחולשת על נכסים בשווי 185 מיליארד דולר. הוא עצמו שווה לפי מגזין פורבס 3.5 מיליארד דולר וחבר ברשימת 1,000 האנשים העשירים בעולם.

על פי דיווח ב-YNET, אקמן החל מאבק באוניברסיטאות שלא תומכות בסטודנטים היהודים, או לא מגנות את מעשי הטבח של ארגון הטרור חמאס. כבוגר הרווארד בעצמו הוא סימן במיוחד את המוסד היוקרתי שעמד בלב הסערה הציבורית מאז הטבח בעוטף עזה ולא הוציא הודעת גינוי.

הוא שלח מכתב להנהלת המוסד ודרש ממנו לפרסם את שמות הסטודנטים החתומים על עצומה התוקפת את ישראל. אותם סטודנטים הסתתרו מאחורי 33 ארגוני סטודנטים. לדברי אקמן, "אי-אפשר להסתתר מאחורי ארגוני סטודנטים או שמות כלליים כשמוציאים הודעה שתומכת בטרוריסטים. השמות שלהם צריכים להיות גלויים כדי שהציבור יידע מהן השקפותיהם של הסטודנטים הללו".

אחרי שהותקף בחזרה בטענה שהוא מנסה לעשות "שיימינג" לאותם סטודנטים, ענה אקמן: "אין שום בעיה להעביר ביקורת על ישראל. זה חלק מחופש הביטוי. אני רק רוצה שאותם סטודנטים יהיו מוכנים לעמוד מאחורי ההצהרות שלהם באופן אישי ולא להתחבא מאחורי ארגון או השם הכללי של הרווארד. מה שטענתי הוא שסטודנטים שתומכים בהצהרה שישראל אשמה במעשים המרושעים והברבריים של חמאס, אינם אנשים שאני מעוניין להעסיק בשום חברה שבה אני מעורב. אני לא רוצה תומכי טרור בחברות שלי. יש לי עובדים שתומכים בפלסטינים, אבל אנחנו לא תומכים בטרור. זה מצער שיש אנשים שלא יכולים להבדיל בין תמיכה בפלסטינים ובין תמיכה בחמאס. אי העסקת אנשים כאלה לא הופכת אותי לגזען".

האוניברסיטה סירבה לחשוף את השמות ומאוחר יותר, בפעילות של ארגון אחר, כ-30 שמות נחשפו ואף הוצגו על משאית שנסעה ברחבי העיר קיימברידג'.

תגיות:ארה"באנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה