חדשות בארץ

קבינט המלחמה יתכנס: ידון בהגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה ובהתנהלות מול ארה"ב

האמריקנים שלחו משלחת לישראל כדי לדון בין היתר בהגדלת הסיוע לעזה, מיקוד הלחימה והתוכניות לעתיד הרצועה בסיום המלחמה

גנץ, גלנט ונתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)גנץ, גלנט ונתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

משלחת של בכירים בבית הלבן הגיעה היום (שני) לישראל כדי לדון על סוגיית "היום שאחרי" המלחמה בעזה, והמדיניות שממשל ביידן מעוניין לקדם בנושא הישראלי-פלסטיני. בראש המשלחת האמריקנית עומד פיליפ גורדון - היועץ לביטחון לאומי של סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס.

הוא צפוי להיפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, עם שר הביטחון יואב גלנט, עם ראש המל"ל צחי הנגבי, עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ועם בכירים ישראלים נוספים.

כזכור, בביקורו בשבוע שעבר בישראל של שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, דרשו האמריקנים מישראל לשנות את שיטת הלחימה בדרום הרצועה ל"מידתית". כן הודיע בלינקן שהממשל סבור כי יש להגדיל את כמות הסיוע ההומניטרי שנכנס לעזה, והאמריקנים בעצמם יתחילו לשלוח ציוד עבור האוכלוסייה האזרחית.

קבינט המלחמה המצומצם יתכנס הערב לדון בדרישות האמריקניות בנוגע לסיוע ההומניטרי. ההערכה היא כי ישראל תסכים לכך. בכל מקרה גם הקבינט המדיני ביטחוני יצטרך להתכנס ולדון בכך.

בכל הקשור ליום שאחרי סיום המלחמה, הרי שישראל טרם הציגה תוכנית שכזו ועל פי גורמים מדיניים כאן מסתמנת התנגשות עם האמריקנים. ישראל מעוניינת שארה"ב תמשיך להעניק לגיטימציה לפעילות הקרקעית, ולא תגביל אותה בזמן של שבועות, כפי שהצהיר בלינקן.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לסוגיות הללו בשיחה עם התקשורת בשבוע שעבר ואמר בין היתר: "שום לחץ בינלאומי לא ישנה את האמונה שלנו בצדקת דרכנו. היום שאחרי יהיה רק אחרי חיסול החמאס. עזה לא תהיה איום, וצה"ל ימשיך לשלוט ביטחונית ברצועת עזה". גם בנאומו במוצאי שבת שב נתניהו ושלל על הסף את האפשרות של החזרת הרשות הפלסטינית לעזה אחרי מלחמת חרבות ברזל.

נציין כי בישראל הוקם צוות במשרד הביטחון, שבו שותפים האלופים לשעבר גיורא איילנד ותמיר הימן, שעוסקים באופציות של היום שאחרי.

דובר המועצה לביטחון לאומי בארה"ב, ג'ון קירבי, אמר היום שארצות הברית מנהלת שיחות עם ישראל בנוגע ל"יום שאחרי המלחמה" בעזה, וכי חמאס "לא יוכל להיות חלק מהמשוואה הזאת". לדבריו, "לחמאס כוונות לרצח עם נגד תושבי ישראל".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלקבינט המלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה