חדשות בעולם

הסתה לטרור? סטודנטים מהטכניון מצאו ספר של היטלר במעונות

הסטודנטים טוענים כי תומכי ארגון חמאס התגלו במוסד. הספר "מיין קאמפף" של הצורר הנאצי ימ"ש נמצא באחד מחדרי המעונות, ויו"ר התאחדות הסטודנטים טוען כי "יש פגיעה קשה בתחושת הביטחון". הטכניון טוען בתגובה כי מדובר ב"מצג שווא"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קבוצת סטודנטים טוענים כי הטכניון לא עושה מספיק על מנת לטפל בתומכי חמאס, שמסיתים לטרור. בימים האחרונים ארגנה קבוצת סטודנטים מצגת ובה כ-20 מקרים שבהם סטודנטים שלומדים במוסד הביעו גילויי הזדהות עם פעולות טרור.

לפי ערוץ 14, במסגרת המצגת אותם סטודנטים העלו תמונות מהתקפות חמאס נגד קיבוצי הסביבה ואיחלו לחמאס לנצח את צה"ל. סטודנטים אחרים הסתפקו בפירגונים ברשתות החברתיות ושלחו תמיכה למחבלים. בחלק מהמקרים הם הביעו גיחוך למראה חטופות ישראליות המובלות לעזה.

אחד התורמים אמר לערוץ 14 כי הוא שוקל להפסיק את התרומות למוסד. הוא סיפר כי בני משפחתו משרתים בצבא ולדבריו מדובר באקט "בלתי נסבל", כשאלפי סטודנטים ומרצים מהטכניון משרתים במילואים ונמצאים בחזית.

אירוע חמור נוסף הוא מציאת הספר "מיין קאמפף" אותו חיבר הצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש באחד החדרים של סטודנט בטכניון. האירוע שהתרחש לפני כמה חודשים, אבל הסטודנטים ציינו אותו כאירוע נוסף בשרשרת.

כיום אין חוק שאוסר את החזקת הספר, ולכן תלונה רשמית לא הוגשה בנושא. יו"ר התאחדות הסטודנטים, אלחנן פלהיימר, שיגר מכתב נזעם לנשיא האוניברסיטה, פרופ' אורי סיון, ובו כתב את התלונות שהגיעו אליו.

"הזדעזענו לגלות כי בימים האחרונים נמצא במעונות הסטודנטים בטכניון הספר 'מיין קאמפף' של הצורר הנאצי היטלר, שהוחזק על ידי אחד הסטודנטים שמתגורר במעונות. מדובר בגרסה נוספת לספר שהחזיקו המחבלים בעת שטבחו באזרחים תמימים כפי שהתווה היטלר בספרו", כתב. "כארגון היציג של כלל הסטודנטים במדינת ישראל, אנו מקבלים מאות פניות מסטודנטים מודאגים אשר חוששים להמשיך ולהתגורר במעונות ויתרה מזאת, להמשיך את לימודיהם בטכניון, ולאור המצב איני יכול לשפוט אותם. ללמוד במוסד אקדמי שבו לומדים ושוהים תומכי טרור מביא לפגיעה קשה בתחושת הביטחון, ולכן יש לתת על מקרים כמו זה את הדין ללא דיחוי".

המכתב עורר זעם רב בקרב ראשי הטכניון. "צר לי", כתב בתגובה פרופ' סיון, "שבחרת להאשים אותנו בהאשמות שווא הנסמכות על פרסומים שגויים ברשתות החברתיות, על ידי אנשים שחלקם אינם סטודנטים שלנו וכל מטרתם הוא ליבוי הרוחות ושיסוי. מצופה מבעל תפקיד חשוב כמוך לפעול מתוך שיקול דעת ואחריות להרגעת הרוחות ולא לליבוי היצרים".

מהטכניון נמסר בתגובה: "לצערנו, על אף הימים הקשים שעוברת המדינה מאז תחילת המלחמה, ולמרות המשימות האדירות המוטלות על כתפי הטכניון, יש מי שמנצל את הכאב והכעס ומפיץ מידע כוזב כדי להלהיט את האווירה הטעונה ממילא. הכתב בחר לצערנו להתעלם מהעובדות והעדיף להציג מצג שווא. הרי העובדות האמיתיות: צוות מיוחד שמינה נשיא הטכניון בראשות סגנית הנשיא וכלל מספר מעריכים לרבות דוברי ערבית וליווי משפטי צמוד, בדק לעומקן את כל התלונות שהתקבלו כנגד 46 סטודנטים ועובדי טכניון לכאורה. צוות הבדיקה מצא שכרבע מהתלונות הופנו כלפי אנשים שאינם מהטכניון, ובשאר המקרים לא נמצאה הצדקה או בסיס משפטי לתלונה או שמדובר היה בתלונת כזב. חלקן הופנו לטיפול חינוכי. ארבעה מקרים הופנו לטיפול בבית הדין המשמעתי לסטודנטים והתהליכים בעניינם מתנהלים בימים אלו. עד היום הורה בית הדין המשמעתי, בצו ביניים, על השעייתם הזמנית מלימודים והרחקתם מהקמפוס של ארבעת הסטודנטים עד למועד הכרעת הדין. במקביל, מתבררות תלונות שהוגשו למשטרה כנגד כמה סטודנטים שחלקם חופף לארבעת המקרים הנדונים בבית הדין המשמעתי.

"באירוע נוסף של תליית פתקים עויינים על לוח זיכרון שהציבה אגודת הסטודנטים הוסרו הפתקים באופן מיידי, הטכניון הגיש תלונה למשטרה והנושא נמצא בחקירתה. לגבי הטענה שנמצא ספר 'מיין קאמפף' במעונות הסטודנטים, מדובר באירוע ישן מהשנה שעברה, שאינו קשור כלל למלחמת 'חרבות ברזל', והסטודנט אינו מתגורר יותר במעונות. בניגוד לדבריך לא הוגשה כל תלונה על האירוע להנהלת הטכניון.

"בימים הקשים העוברים על כולנו רתומות כלל יכולות הטכניון לתמיכה מגוונת במדינת ישראל, בחברתה ובזרועות הביטחון. במסגרת זו פועלות בקמפוס עשרות יוזמות ובהן אירוח מתמשך של עשרות משפחות מפונים מהדרום ומהצפון בחדרי המעונות ובבית ההארחה שלנו, אירוח יחידות צה"ל, אימוץ של יחידות רבות ותרומה מקצועית בלא מעט מיזמים מצילי חיים שהשתיקה יפה להם.

"בנוסף נרתם הטכניון לתמוך ולסייע לאלפי הסטודנטים והסטודנטיות שלו שעזבו הכול והתגייסו למערכה בצו 8. למענם הקמנו יחד עם ידידי הטכניון בארץ ובעולם קרן סיוע מיוחדת. כידוע לך, הטכניון העניק לסטודנטים משרתי המילואים את המענק הגבוה ביותר מבין המוסדות בארץ, זאת בנוסף לשלל הטבות נוספות להם ולמשפחותיהם ולהקלות אקדמיות מרחיקות לכת".

תגיות:אנטישמיותחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה