חדשות בארץ

דיווח בארה"ב: מתווה חדש לשחרור חטופים יכלול את החולים

האמריקנים, הקטארים והמצרים מנסים להניע מחדש את הפוגות האש תמורת שחרור חטופים ואסירים פלסטינים. ההצעה: חמאס ישחררו חולים ופצועים. בישראל דורשים תחילה את הנשים והילדים

שחרור חטופים מעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)שחרור חטופים מעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

הוול סטריט ג'ורנל, היוצא לאור בארה"ב, מדווח היום (שלישי) על ניסיון קטארי-מצרי-אמריקני לחדש את הסכמי הפסקת האש. על פי הדיווח, למרות שישראל וחמאס הפסיקו את המשא ומתן על שחרור חטופים מעזה, תמורת הפוגה בלחימה ושחרור אסירים פלסטינים, נבחנת אופציה לחידוש השיחות.

הלחימה חודשה בשישי, לאחר שחמאס לא עמד בהסכם ולא העביר בחמישי שעבר רשימה של נשים וילדים המיועדים לשחרור, כפי שנדרש במסגרת המתווה הקיים. תוקפו של המתווה הסתיים עם חידוש הלחימה. הטענה של חמאס הייתה שאין ברשותו יותר נשים וילדים, ושישראל לא מאמינה לה.

המתווכים, המנסים כאמור להניע מחדש את השיחות, הציעו כי חמאס ישחרר מעתה מבוגרים וחולים וכן חטופים המוגדרים פצועים, ללא קשר לגיל. ישראל מצידה תשחרר אנשים באותה קטגוריה. ישראל לא השיבה להצעה, ועל פי גורם מדיני, הרעיון הועלה אבל לא נערכו שיחות בנושא.

נציין כי בעזה נותרו, על פי הרישומים בישראל הנכונים להיום, 121 חטופים וחטופות חיים, ו-16 גופות של חטופים, זאת לאחר ש-118 חטופים חזרו לישראל במהלך ימי ההפוגה.

גורמים במשרדי החוץ המצרי והקטארי, המנסים לחדש את המתווה, ציינו כי "המאמצים נמשכים ויש אתגרים להתמודד עימם. המאמצים לשחרור חטופים נוספים נידונו מול שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, ששוחח גם עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד אל-ת'אני".

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר בתדריך לכתבים כי ארה"ב "ממשיכה לדון בשחרור חטופים המוחזקים בשבי חמאס בעזה", וכי "הלחץ על חמאס יימשך". הוא חזר גם על אמירת דובר מחלקת המדינה האמריקנית, שלפיה חמאס מסרב לשחרר את הנשים שעדיין נמצאות בשבי.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה