חדשות בעולם

הבנק הפקיד בטעות 320 מיליון שקל בחשבון של הלקוחה. לא תאמינו מה קרה אז

תושבת מלזיה פתחה את חשבון הבנק שלה ונדהמה: הבנק הפקיד סכום עתק אבל במקביל – חסם לה את הגישה לחשבון בשל כך. מה קרה אחר כך?

אא

מה הייתם עושים אם הבנק שלכם היה מפקיד לכם יום אחד מאות מיליוני שקלים לחשבון בטעות, אבל גם חוסם לכם את הגישה אליו? סביר להניח שהייתם פונים לבית המשפט וגם מעכבים את החזרת הכסף, אבל זה לא מה שקרה לתושבת מלזיה.

האישה, חפידזה עבדאללה, פתחה חשבון במייבנק ובסוף חודש נובמבר האפליקציה שלה גילתה שנכנס לה סכום חסר תקדים לחשבון. מדובר בכ-404 מיליון רינגיט, ששווים קצת יותר מ-86 מיליון דולר – כ-320 מיליון שקל.

לפי הניו יורק פוסט, ללקוחה שהופתעה מהפקדת התשלום נגרם דווקא מפח נפש – הבנק גילה את הטעות ובמקום לתקן אותה, הוא פשוט חסם לה את הגישה לחשבון. כעת, לא רק שהיו לה סכומים דמיוניים בחשבון – אלא שהיא גם לא יכלה להשתמש בהם.

הלקוחה פנתה מספר פעמים לבנק, אך ללא הועיל. היא החליטה לטפל בהם "כהוגן" ופרסמה את הסיפור, מנקודת מבטה, ברשתות החברתיות.

"אתם חושבים שזכיתי בלוטו, הא?", כתבה בפוסט בלינקדאין, כשרבים תהו מאיפה הכסף, במיוחד במדינה בה השכר הממוצע של משק בית נע סביב פחות מ-2,000 דולר בחודש – כרבע בלבד מאשר בארה"ב.

"טוב, אז לא ממש, זו תקלה", המשיכה הלקוחה. "מייבנק החליט לחסום את החשבון שלי ללא שיחות, הודעה או התראה בכלל. אומרים שכסף לא יכול לקנות אושר, אבל מייבנק יודע לקנות תסכול". בעקבות הפוסט, יצר עם עבדאללה קשר מנהל בבנק והודיע לה כי החסימה הוסרה.

אגב, מצב דומה אירע לפני 4 שנים בבנק אמריקאי, בו פקיד מצפון קרוליינה הפקיד 120 אלף דולר לזוג מפנסילבניה. לזוג הייתה גישה לחשבון והם בזבזו מהר מאוד את הכסף. על פי הדיווחים אז, הם רכשו מכוניות, שטרות וחניון והעניקו לחברים מתנה – 15 אלף דולר. מאוחר יותר הם גם שילמו על כך – נערך משפט והם הואשמו בגניבה וקבלת רכוש גנוב וכמובן - חויבו להחזיר את הכסף.

תגיות:כסףטעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה