חדשות בארץ

לחימה עיקשת ברצועה; 3 נפגעים ממטחי רקטות למרכז ולאשקלון

צה"ל פועל בתוך ס'געיה וג'באליה, והלוחמים מנהלים קרבות ופוגעים במחבלים ותשתיות. החל השלב השני של התמרון, באזור חאן יונס. שתי ילדות, שרצו לממ"ד, ניצלו בעת פגיעת רקטה בביתן באשקלון

הפגיעה בבניין באשקלון (צילום: דוברות מבצעית מד"א)הפגיעה בבניין באשקלון (צילום: דוברות מבצעית מד"א)
אא

מטח של 10 טילים נורה אחר הצהריים (שלישי) מהרצועה לעבר גוש דן, השפלה ודרום השרון. ממד"א נמסר כי גבר בן 40 נפצע באורח קל מרסיסים, עקב נפילת טיל בצפון תל אביב. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים איכילוב. שרידי טיל פגעו גם בתקרת בית ספר בעיר, שהייתה ריקה. נגרם נזק, ללא נפגעים.

קודם לכן שיגרו ארגוני הטרור מטח לעבר העיר אשקלון. טיל אחד פגע פגיעה ישירה בדירה בקומה העליונה בבניין בעיר. הטיל חדר את תקרת חדר השינה. שתי ילדות קטנות, שישנו אותה עת במיטה בחדר, הספיקו לרוץ לממ"ד וניצלו מפגיעה. שתי נשים בנות כ-60 נפצעו קל מרסיסים. שלושה מבוגרים ושתי הילדות הועברו לבדיקה רפואית, והם מוגדרים נפגעי חרדה.

הלחימה ברצועה נמשכת ומוגדרת על ידי צה"ל כעיקשת. הלוחמים מנהלים קרבות הן בסג'עייה והן בג'באליה, ומצה"ל נמסר כי שתי השכונות מכותרות. לוחמי צה"ל נכנסו לשתי השכונות, חיסלו מחבלי חמאס ופגעו בתשתיות של ארגון הטרור.

החלק השני של התמרון הקרקעי החל. חיל האוויר תוקף ללא הפסקה מטרות בחאן יונס וסביבתה. גם כוחות שיריון וחי"ר שותפים ללחימה באזור ובפאתי העיר, הנחשבת למעוז החמאס. על פי ההערכה, מנהיגי הארגון נמצאים בה.

מפקד פיקוד דרום, האלוף ירון פינקלמן, ציין: "אנחנו נמצאים בליבת ג'באליה, בליבת סג'עייה, והחל מהלילה גם בליבת חאן יונס. אנחנו ביממה העצימה ביותר מתחילת התמרון - מבחינת מחבלים הרוגים, כמות היתקלויות והפעלת האש מהיבשה ומהאוויר. אנחנו מתכוונים להמשיך לתקוף ולהעמיק את ההישג".

בצהריים פנה דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, לתושבי עזה ואמר כי כוחות צה"ל פועלים בעוצמה נגד חמאס וארגוני הטרור ברצועה, בעיקר באזור חאן יונס: "הלחימה וההתקדמות הצבאית באזור חאן יונס אינם מאפשרים תנועת אזרחים דרך ציר סלאח א-דין בחלקים הצפוניים והמזרחיים של העיר. הציר של סלאח א-לדין הוא בשלב זה שדה הקרב, ולכן מסוכן להגיע אליו. צה"ל יאפשר תנועת אזרחים על פני הציר המערבי של חאן יונס". צה"ל עצר את הפעילות הצבאית, למטרות הומניטריות, במחוז אלג'נינה שבאזור רפיח, עד השעה 14:00, ואפשר לאוכלוסייה המקומית להצטייד באספקה מציוד הסיוע שהוכנס לדרום הרצועה.

בצפון, החיזבאללה ממשיך לירות טילי נ"ט ופצצות מרגמה לעבר מוצבי צה"ל, קריית שמונה ויישובים בקו הגבול. מרבית הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, לא נגרם נזק ולא דווח על נפגעים. צה"ל תקף בדרום לבנון מספר פעמים. נפגעו תשתיות של החיזבאללה ומחסני אמל"ח.

דובר ראש הממשלה בערבית, אופיר גנדלמן, אמר בתדרוך לגבי הזירה הצפונית כי "במהלך הפסקת האש תושבי כפרי דרום לבנון חזרו לבתיהם וקיוו לחזור לחייהם, אך חיזבאללה לא מתחשב ברצונותיהם ויורה לשטח ישראל". לדבריו, "אנחנו שומעים את הקולות שעולים בלבנון, שלא מפחדים לבקר את חיזבאללה. אנחנו שומעים את הקולות שעולים מהעם הלבנוני שלא רוצה מלחמה. אני אומר להם - 'אתם צודקים', אבל חיזבאללה מתעלם מהדרישות שלכם ומהאינטרסים שלכם וממשיך בפעולותיו. אנחנו מוכנים להתמודד עם כל הסלמה".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחמאסעזהחיזבאללהלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה