חדשות בארץ

גלנט: תוקם מנהלת ״אופק צפוני״ לחיזוק ביטחון יישובי הצפון

שר הביטחון יואב גלנט, החליט בתום כינוס הערכת מצב לנושא העורף האזרחי, על הקמת מנהלת ״אופק צפוני״ במשרד הביטחון. היישובים יזכו במיגון משודרג, שיקום תשתיות וחימוש מוגבר של כיתות הכוננות

גלנט בישיבה להקמת המנהלת (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)גלנט בישיבה להקמת המנהלת (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון, יואב גלנט, הודיע היום (שלישי), בתום דיון הערכת מצב עם מנכ"ל משרדו, האלוף (במיל') אייל זמיר, ואנשי מקצוע וגורמי ביטחון נוספים, על הקמת מנהלת "אופק צפוני".  

לדבריו, המנהלת תפעל לחיזוק התשתית האזרחית ברשויות המקומיות על קו העימות, שיפור מרכיבי הביטחון, לרבות הגדלת כיתות הכוננות וחימושן, שיקום התשתיות שנפגעו במהלך הלחימה, ולמימוש מלא של החלטת הממשלה להשלמת פרויקט "מגן הצפון". פרוייקט זה קבע בשנת 2018 כי יש לפעול למיגון היישובים במרחק של עד 9 קילומטרים מגבול לבנון.

הכוונה בין היתר היא להוסיף מרכיבי ביטחון בישובים, כגון שערים, גדרות, תאורה, כבישים, רכבים, עמדות הגנה, תצפיות, מרכז הפעלה ראשותי עם יכולות פיקוד ועוד".

גלנט מסר כי קיבל בכך את המלצתו של מנכ"ל משרדו, והשניים יחליטו בימים הקרובים על מינוי ראש המנהלת, ועקרונות הפעולה של עבודתה. המנהלת תפעל בשיתוף פעולה עם השלטון המקומי וצה"ל, והחלטותיה יתקבלו בהתאם להערכת המצב, לצד הגדלת הכוחות שיפעלו במרחב הצפון. גלנט הוסיף כי ימליץ לקבינט על הרחבת סמכויות מנהלת "תקומה", לטיפול בכל התחומים האזרחיים גם ביישובי הצפון.

בנוסף, שר הביטחון עמד על חשיבות קיום הבחירות לרשויות המקומיות במועד שנקבע - 30.1.2024, וזאת כמסר המחזק את היציבות וההמשכיות הלאומית. עמדת השר נשענת על חוות הדעת של צה"ל, ובהתאם לעמדת השלטון המקומי.

גלנט: "לאור המורכבות בצפון, והרצון שלנו ליצור תנאים להחזיר את התושבים לבתים, הפעולה הראשונה שצריך לעשות זה לדאוג לכל מה שקורה בישובים, להגנה עליהם, לפעולה בתוך הישובים, לחיים תקינים, להגנה על הצירים, לשיקום של התשתיות. על מנת שניתן מענה נכון בצפון, אנחנו נקים בתוך משרד הביטחון את המנהלת. היא תחזק את המענה הביטחוני".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:יואב גלנטמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה