חדשות בארץ

הרמטכ״ל: "סינוואר הוא הכתובת"

רא"ל הרצי הלוי סיכם את יום הלחימה ה-60, ואישר כי צה"ל עבר לשלב השלישי של התמרון הקרקעי ברצועה: "מי שחשב שצה"ל לא יידע לחדש את הלחימה - טעה, בחמאס מרגישים את זה היטב"

הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, מסר הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת והתייחס ליום הלחימה ה-60, לתמרון הקרקעי שהחל בדרום הרצועה וללחימה בצפון וביו"ש.

"כוחותינו מכתרים את מרחב חאן יונס בדרום הרצועה. אנחנו ממשיכים במקביל להעמיק את ההישג גם בצפון הרצועה. מי שחשב שצה"ל לא יידע לחדש את הלחימה בתום ההפוגה – טעה, בחמאס מרגישים את זה היטב. בימים האחרונים פעילים רבים, ובהם מפקדים בכירים בחמאס, חוסלו. עברנו בימים האחרונים לשלב השלישי של התמרון. השתלטנו על מעוזים רבים של החמאס בצפון הרצועה, וכעת אנחנו פועלים מול מרכזי הכובד שלו בדרום".

הלוי ציין כי צה"ל מפנה את האוכלוסייה מבעוד מועד מאזורי הקרבות, ותוקף את החמאס מעל ומתחת לקרקע, בתקיפות משולבות מהאוויר, מהים ומהיבשה.

"אנחנו מכניסים את הכוחות הקרקעיים שלנו לתוך הלחימה במעטפת של מודיעין ואש איכותית מאוד ועוצמתית מאוד, עם רמת דיוק גבוהה. כוחות שלנו פוגשים מחבלים רבים, פוגעים בהם באפקטיביות. שואלים אותנו הרבה על ההרס בעזה – חמאס הוא הכתובת. סינוואר הוא הכתובת".

בצה"ל דיווחו לא אחת מאז תחילת הלחימה על כך שחמאס הסתיר כמעט בכל בית אמצעי לחימה, שמחבלים מגיעים לבית בבגדים אזרחיים ומנהלים משם את הלחימה. הלוי אמר כי "הדברים האלה מחייבים הפעלת אש רחבה, גם כדי לפגוע באויב, וגם כדי, כמובן, להגן על כוחותינו. לכן הם פועלים בעוצמה, ויחד עם זאת תוך מאמצים גדולים למזער את הפגיעה בבלתי מעורבים ככל שניתן. הלחץ הצבאי שאנחנו מפעילים והפעלנו בשבועות האחרונים פוגע בחמאס פגיעה קשה, ומקדם את ההשגה של כל מטרות המלחמה ובכלל זה גם את המטרה העליונה של השבת החטופים הביתה".

בנוגע ללחימה בגבול הצפוני וביו"ש, הוסיף הלוי כי "חיזבאללה בחר בתום ההפוגה לפתוח באש. זיהינו את זה מראש, נערכנו לזה, ואנחנו פועלים בנחישות נגד כל מי שנערך, מתכונן או מבצע פגיעה באזרחי ישראל, בחיילי צה״ל או מייצר איום לשטחנו. אנחנו גובים מחיזבאללה מחיר גדול שהארגון הזה מתאמץ להסתיר, הוא כנראה יודע למה. אנחנו אמנם ממוקדים ברצועת עזה, אך יחד עם זאת ממשיכים את הפעילות המבצעית שתכליתה להביא מציאות טובה יותר, טובה בהרבה, בגבול הצפון".

"בפיקוד המרכז, ביהודה ושומרון, אנחנו מגבירים את הלחימה בטרור. בחודשיים האחרונים נעצרו מעל 1,200 פעילי חמאס ביהודה ושומרון, נעצרו ונהרגו מחבלים רבים שביצעו פיגועים, חלקם קשים מאוד, בעבר, חלקם התכוננו לבצע פיגועים, ואנחנו בנחישות רבה להמשיך את המאמץ הזה".

תגיות:הרצי הלוימלחמת חרבות ברזלצה"לעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה