חדשות בארץ

"זה נס, הם שמעו שהמשפחה חיה דרך שיר ברדיו": אחיהם של החטופים ששוחררו בריאיון מצמרר

מורן אלוני ורוני רומן קיבלו השבוע בחזרה חלק מבני משפחותיהם, אבל אחרים עוד נותרו בשבי. בריאיון קורע לב הם מספרים על העדויות מהשבי: "המוח כבה ברגע שחושבים על הדברים שקורים שם. מה ילד עושה כשהוא רוצה לצעוק או לבכות?"

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

מורן אלוני, אח של דניאל שחזרה מהשבי בעזה עם בתה אמיליה, חווה בימים האחרונים לא מעט רגעים מטלטלים. מורן הוא גם אח של שרון קוניו – החטופה שחזרה מהשבי עם התאומות שלה, אמה ויולי בנות ה-3, שאביהן עדיין בשבי. רוני רומן שמעה השבוע כי אחותה ירדן חזרה הביתה לבעלה אלון ולבתה גפן, אבל גם קרובים אחרים שלה בשבי.

משפחתה של ירדן סיפרה לגפן הקטנה כי אמה הלכה לאיבוד ומחפשים אותה, עד שחזרה אליה.

"שבוע קודם, כולנו פחדנו להעז לחשוב שזה באמת יקרה", סיפרה רוני לעיתונאי דני קושמרו בחדשות 12. "הדבר הכי מרגש הוא לראות איך בשנייה ירדן חזרה להיות אמא של גפן - הן לא נפרדות, כאילו לא היה".

לדבריה, ירדן שמעה דרך הרדיו שבתה ובעלה בחיים, לאחר שהייתה בטוחה שנרצחו. "זה נס", אומרת רוני. "היא הצליחה לשמוע את גיל, בן דוד של אלון, מקדיש שיר לכנרת, אמא של אלון. בעצם ככה היא הסיקה שאם הוא לא מדבר על אלון וגפן - כנראה שהם בסדר".

מורן התאחד השבוע עם 5 בני משפחה. "אחרי שאחותי דניאל חזרה עם הבת אמיליה, השמחה הייתה גדולה, אבל עדיין לא אפשרנו לה לקרות - אחותי, גיסי ואחיו של גיסי עוד שם. במהלך הפעימות, חיכינו ועצרנו את השמחה שכל כך רצינו שתתפרץ החוצה - עד שאחותי שרון חזרה עם התאומות אמה ויולי. עם זאת, אביהן נשאר שם", הוא סיפר. לדבריו, הוא הבין שהפרידו בין שרון, התאומות ואביהן ממש לפני שהבנות חזרו מהשבי: "לקרוע אבא מהמשפחה שלו - זה משהו שלא נתפס לשום צד באירוע הזה".

על דוד, אביהן של התאומות, סיפר מורן: "הוא נשאר שם, בתנאים שלאט לאט אנחנו מבינים אותם - תת תזונה, אם אתה צריך עזרה אתה צריך לדפוק על דלת ולחכות שמישהו יגיע אליך - אולי עוד שעה, אולי עוד ארבע שעות". בתנאים האלו נאלצו לשרוד במשך כמעט חודשיים ילדות בנות 3 - על כך מורן אמר: "המוח שלי 'כבה' ברגע שאני חושב על הדברים שקורים שם. מה ילד עושה כשהוא רוצה לצעוק או לבכות? ומה הורה עושה כשהוא צריך להשתיק את הילד שלו כי אולי יהרגו אותו?

מורן הוסיף: "אנשים שם, כולל האחיות שלי, הרגישו שישראל נטשה אותם. הם חזרו לכאן והיו בשוק מהמלחמה הגדולה שנלחמים עליהם - זה רק אומר שנמצאים שם עוד אנשים באותם התנאים ועם אותן המחשבות. צריך לעשות הכול כדי להחזיר את כולם - יש פה משפחות קרועות, וזה לא יסתיים עד שכולם כאן".

רוני סיכמה: "הוכחנו בהפוגה שאפשר להחזיר עשרות חטופים. אנחנו חייבים להמשיך ולמצות כל אפשרות של עסקה כדי לאחד משפחות. אבות, ילדים, חיילים - כולם. המלחמה תיגמר, כולנו מאמינים בצה"ל אמונה גדולה ושזה יקח כמה שזה יקח, אבל אנחנו חייבים להחזיר את כל החטופים".

תגיות:חטופיםשבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה