חדשות בארץ

נציגי המשפחות במכתב לקבינט: "קיבלנו מודיעין מוצק שיש חטופים שמצבם הידרדר"

במכתב שנשלח הבוקר נכתב: "החטופים נמצאים כעת בסכנת חיים מיידית. אנו דורשים מכם לפעול בדחיפות". פרופ' חגי לוין, ראש ציר רפואה במטה: "יש חטופים שסובלים ממחלות רקע, הם בסכנת חיים"

(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

במכתב שנשלח על ידי נציגי המשפחות ומטה משפחות החטופים לראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה, הובאה עדות מומחה של פרופ' חגי לוין, ראש ציר רפואה במטה משפחות החטופים, על סמך עדויות שחלקן נמסרו אתמול (שלישי) לחברי הקבינט בגוף ראשון מהשבים והשבות.

לטענתו, מבין החטופים, לפחות שליש סובלים ממחלות רקע המצריכות טיפול רפואי קבוע. בנוסף, היעדר טיפול הולם במחלות אלו כרוך במקרים רבים בסכנת חיים מיידית, ובמקרים אחרים בסיכון לסיבוכים בלתי הפיכים כדוגמת שבץ או התקף לב.

עוד להערכתו, חטופים רבים סובלים מפציעות שנגרמו בעת החטיפה או לאחריה, כולל פצעי ירי, קטיעות גפיים, חדירת רסיסים ועוד. פציעות לא מטופלות כרוכות בסיכון חיים, סיכון לסיבוכים ונכות קבועה, כאב חריף וכרוני וסבל לא אנושי. הוא הוסיף כי "חלקם עברו זוועות לא אנושיות. רבים מהם לא קיבלו טיפול רפואי הולם למצבם. קיבלנו מודיעין מוצק כי יש חטופים שמצבם הידרדר ונמצאים כעת בסכנת חיים מיידית עקב פציעות או מחלות לא מטופלות. היעדר הטיפול מסכן את חייהם, וכפי הנראה חלק מהחטופים שילמו כבר על כך בחייהם.  חלק מהחטופים עברו עינויים והתעללות פיזית ו/או נפשית. הבידוד מהעולם החיצון מסכן את בריאותם הגופנית והנפשית".

במטה המשפחות הוסיפו כי על סמך החטופים ששוחררו "אנו למדים שחלקם הוזנחו בצורה פושעת תוך פגיעה בצלם אנוש ובכבוד האדם".

בני המשפחות מסכמים את מכתבם במסר הבא: "על בסיס נתונים אלו, אנו דורשים מכם לפעול בדחיפות, ביוזמה וביצירתיות להשגת עסקה לשחרור מיידי של כל החטופים - עבורם כל יום נוסף בשבי הוא סכנת חיים ממשית. זוהי אחריותכם להשיב את כולם הביתה בריאים ושלמים".

תגיות:חטופיםמטה המשפחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה