חדשות בארץ

מתקפה על נשיאת הצלב האדום: "ריסקה את כל הערכים עליהם, כביכול, נשען הארגון"

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא, תקף את נשיאת הוועד הבינ"ל של הצלב האדום, מיריאנה ספולאריץ'. היא ביקרה אמש בעזה, אבל לא את החטופים

הצלב האדום בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)הצלב האדום בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא תקף היום (רביעי), בהצהרה שפרסם, את נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, מיריאנה ספולאריץ'. זאת לאחר שהתברר כי נשיאת הארגון ביקרה אמש בעזה, אבל לא את החטופים.

לדברי פלדמן, "מפלצות החמאס והטרוריסטים הנתעבים הנמנים על שורותיו, מרסקים במכוון כל ערך אנושי. כך הם עושים בעת שהם מחזיקים את החטופים והשבויים בתנאים מחפירים ולא אנושיים, שגרמו כבר למותם של חלקם, וכך גם עשו בעת שחרור החטופות, כשכפו עליהן ליטול תרופות הרגעה כדי שתיראנה מאושרות מול המצלמות, בהצגה הבזויה שביימו והפיקו לעיניי התקשורת והעולם. לאור מעשיהם הנתעבים, לא ניתן לצפות מהטרוריסטים האכזריים להפגין התנהגות אנושית, ואין ספק, לכל בן אנוש, שהחמאס - על מנהיגיו ורוצחיו המתועבים - דינם מוות".

"אולם, מנשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום אנחנו מצפים ודורשים יותר. בחירתה לבקר אתמול רק בעזה, ריסקה את כל הערכים עליהם, כביכול, נשען הארגון הרפואי שבראשו היא עומדת. היא עשתה זאת כאשר לא דרשה, בתמורה לביקור בבתי החולים בעזה, לבקר גם את החטופים והשבויים הישראלים ולבדוק את מצב בריאותם. המשיכה ועשתה זאת כאשר נמנעה מלדרוש להעביר תרופות לחטופים ולשבויים, לפצועים ולמי מהם שזקוקים לטיפולים כרוניים".

פלדמן קרא לעמיתיו בכל העולם שלא לעמוד מנגד, ובקש מהם להצטרף לדרישה למחות על ההתנהלות החד צדדית של הצלב האדום. "יש לדרוש מנשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום לקיים את חובתה גם כלפי החטופות והחטופים. אנו דורשים מספולאריץ' שתשמור על ערכיה האוניברסליים של הרפואה ותדרוש מחמאס שיאפשרו לבקר את החטופים והשבויים, שתתבע מהם שיעבירו לה סטאטוס על מצב בריאותם, ושיאפשרו לספק להם באופן מיידי טיפול רפואי ותרופות להם הם זקוקים. אם לא תעשה כן – אין לה שום מנדט מוסרי להמשיך לעמוד בראש גוף זה ולגוף זה אין מנדט לקיומו".

מאז תחילת הלחימה דורשות משפחות החטופים, כמו גם ממשלת ישראל, שהצלב האדום יבקר את חטופים. החמאס לא התחייב לכך במתווה ההפוגות שנחתם. רופאים שבדקו את השבים מעזה ציינו כי חלקם עברו התעללות, בחלקם תועדו "פשעי מלחמה". משפחות של חטופים נפגשו לא אחת עם נציגי הצלב האדום, וגם עם נשיאת הארגון, וביקשו להעביר תרופות. הארגון לא עשה זאת. התוצאה: חלק מהחטופות שחזרו מעזה, ולא קיבלו שם תרופות, הגיעו במצב רפואי מורכב. כך, למשל, משפחתה של אלמה אברהם ביקשה מהצלב האדום להעביר תרופות ונענתה בשלילה. אברהם שבה לישראל במצב מסכן חיים, ורק הודות לטיפול כאן בארץ היא התאוששה.

הצלב האדום טען להגנתו כי ניסה בכל דרך אפשרית לשכנע את חמאס לאפשר לו לבקר אצל החטופים אך החמאס מונע זאת. מטעם הארגון בז'נבה נמסר: "מאז 7 באוקטובר, הוועד הבינלאומי של הצלב האדום שב וביקש את שחרורם של כל בני הערובה המוחזקים בעזה, ואת הטיפול ההומני בהם. לא הפסקנו לבקש זאת ונמשיך ככל שהדבר יידרש. ככל שיוסכם על ביקורים, הוועד הבינלאומי של הצלב האדום ערוך ומוכן לקיימם. הוועד הבינלאומי של הצלב האדום אינו לוקח חלק במשא ומתן בין הצדדים לסכסוך".

תגיות:עזההצלב האדוםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה