חדשות בעולם

בית הנבחרים אישר: "אנטי-ציונות היא אנטישמיות"

ההחלטה התקבלה ברוב של 311 חברי הקונגרס, מתוך 435, מול 14 שהתנגדו. יותר ממחצית מחברי המפלגה הדמוקרטית הצביעו "נוכחים", כלומר נמנעו מלתמוך. טענו שהשוואה בין ביקורת על מדינת ישראל לשנאת העם היהודי "הולכת רחוק מדי"

בית הנבחרים בארה"ב (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)בית הנבחרים בארה"ב (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

חברי בית הנבחרים האמריקני אישרו היום (רביעי), ברוב קולות, הצהרה שקובעת כי אנטי-ציונות היא אנטישמיות. 311 חברי קונגרס מתוך 435 הצביעו בעד ההחלטה ו-14 התנגדו. הנתון המעניין הוא שמחצית מחברי המפלגה הדמוקרטית, זו של הנשיא ג'ו ביידן, הצביעו "נוכחים", כלומר נמנעו מלתמוך בהצעה, שהועלתה על ידי המפלגה הרפובליקנית.  הדמוקרטים טענו ש"השוואה בין ביקורת על מדינת ישראל לשנאת העם היהודי הולכת רחוק מדי", ולדבריהם אין צורך להצביע על יוזמה שכזו.

בשבועיים האחרונים גוברים יותר ויותר הקולות במפלגה הדמוקרטית, הקוראים לכפות על ישראל הפסקת לחימה. קולות דומים החלו להישמע בלא מעט המדינות שנחשבות תומכות בישראל.

באופן לא מפתיע, לקולות הללו הצטרפה היום מרי רובינסון, הנציבה העליונה של האו"ם לזכויות אדם לשעבר. רובינסון היא אירית, ומדינתה, אירלנד, נחשבת למתנגדת הגדולה של ישראל במערב.

רובינסון "דחקה" בארה"ב לשקול מחדש את הסיוע הצבאי שהיא מעניקה לישראל, וקראה לאיפוק מ"אלו שנמצאים בעמדת כוח". כיום היא עומדת בראש ארגון מנהיגים עולמיים לשעבר "הפועלים למען שלום, צדק וזכויות אדם". בריאיון לרשת CNN אמרה: "אנחנו מבקשים שמדינות המספקות סיוע צבאי לישראל, ובעיקר ארה"ב, יבחנו את הסיוע שניתן ויציבו תנאים לכל מתן אספקה עתידית. אם זה לא יקרה, אזי ארה"ב תהיה אחראית לבעיה. זה לא טוב לארה"ב להיות מזוהה עם כל כך הרבה הרג".

בינתיים, התקשורת בארה"ב דיווחה כי גורמים בממשל מעריכים שהשלב הנוכחי בתמרון הקרקעי בדרום רצועת עזה יימשך כמה שבועות, אולי עד ינואר. לאחר מכן,  ישראל תעבור לפעילות בעצימות נמוכה יותר, המכוונת באופן ממוקד יותר כלפי חמושים ומנהיגים ספציפיים בחמאס.

תגיות:ארה"בבית הנבחריםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה