חדשות בארץ

אושר בכנסת: יישובים ומתחמי דיור למפוני העוטף יוקמו בהליך מהיר

מליאת הכנסת אישרה חוק שיאפשר למינהלת תקומה להקים בהליך מהיר את היישובים ואת מתחמי המגורים הזמניים. המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה להקים, בפטור מהיתר, מרחבים מוגנים במבני דת, מתנ"סים, ועוד

מיגונית (צילום: Hadas Parush/Flash90)מיגונית (צילום: Hadas Parush/Flash90)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) חוק, שיאפשר למינהלת תקומה להקים יישובים ומתחמי דיור למפוני העוטף בהליך מהיר. על פי הצעת החוק, שגובשה בוועדת הפנים בראשות ח"כ יעקב אשר, שר הפנים יהיה רשאי להוציא צו שיאפשר להקים מתחם מגורים זמני לתושבי העוטף שפונו מבתיהם בעקבות המלחמה, ללא צורך בקבלת היתר בנייה לכך.

במקרים שהקמת המתחם תיעשה בשטח שאין לגביו תוכנית המאפשרת את הקמת המתחם, שר הפנים יהיה רשאי לאשר את הקמת המתחם גם בפטור מתוכנית. הפטור יחול גם על עבודות שאינן זמניות שנדרשות לצורך אותו מתחם, ובלבד שבמקביל תקודם תוכנית שתסדיר את המתחם. ההסדר נועד לאפשר לבצע את העבודות בצורה מהירה ככל שניתן על מנת לתת פתרון מהיר למגורים לתושבי אותם יישובים וכן פתרון ראוי מבחינת איכות המגורים. ההסדר יחול בשלב ראשון רק על תושבי עוטף עזה.

יו"ר ועדת הפנים הסביר: "הצעת החוק הזו מאפשרת למינהלת תקומה להאיץ את הבנייה. ההסדר יאפשר לקהילות שפונו, לשוב ולהתגורר יחד במתחמים מסודרים שעונים על כל צורכיהם, זאת עד שיוכלו לשוב בבטחה ליישוביהם".

נושא נוסף שכוללת הצעת החוק נוגע בהקלות לבניית מרחבים מוגנים. מליאת הכנסת אישרה בשבוע שעבר תיקון לחוק, על פי הצעת ח"כ ארז מלול, המאפשר למי שמתגורר סמוך לגבול לבנון ועזה לבנות במרחב המוגן 3 מ"ר נוספים שישמשו לשירותים ולמקלחת, וייהנו מההקלות שניתנו למרחבים מוגנים בחוק התכנון והבנייה. התיקון הנוכחי מכליל גם את היישובים הסמוכים לגבול עם סוריה כך שגם הם יוכלו לזכות לאותן הקלות ביחס לתוספת השטח כאמור למרחבים המוגנים.

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תקנות גם עבור מבני ציבור ובהם מבני דת, מתנ"סים, מרפאות, מבני תחנות משטרה ומגן דוד, משרדי רשויות מקומיות. התקנות קובעות כי על מגרש המיועד לשימושים ציבוריים אפשר יהיה לבנות תוספת מרחב מוגן למבנה ציבור קיים בפטור מהיתר בנייה. זאת בהתאם למגבלות של עד גובה 2 קומות ושטח המורחב המגן יהיה עד 30 מ"ר נטו.

תגיות:ממ"דמלחמת חרבות ברזלמפונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה