חדשות בארץ

נתניהו על סינוואר: "זו שאלה של זמן עד שנשיג אותו"

ראש הממשלה התייחס לדיווח מהצהריים לפיו צה"ל כיתר את ביתו של מנהיג חמאס בחאן יונס, וקרא שוב לצלב האדום להגיע אל החטופים בעזה. הרמטכ"ל למתגייסים: "המלחמה תימשך עוד זמן"

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

(צילום: דוברות לשכת ראש הממשלה)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב (רביעי) לדיווח מהצהריים לפיו כוחות צה"ל, הפועלים בגזרת חאן יונס, כיתרו את ביתו של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר: "אמש אמרתי שכוחותינו יכולים להגיע לכל מקום ברצועת עזה", אמר. "עכשיו הם מכתרים את ביתו של סינוואר. אז ביתו איננו מבצרו, והוא יכול לברוח, אבל זאת רק שאלה של זמן עד שנשיג אותו".

בנוסף, נתניהו קרא לצלב האדום להגיע אל החטופים הישראליים בעזה: "אנחנו מפעילים לחצים כדי לאפשר את ביקורי הצלב האדום אצל חטופינו. בהמשך לכך, שוחחתי היום שוב עם נשיאת הצלב האדום ואמרתי לה שתפנה לקטאר, שהוכח שיש להם מנוף לחץ על חמאס, ותדרוש ביקורים של הצלב האדום אצל חטופינו, וכמובן אספקת תרופות עבורם".

היום הותר לפרסום כי חודשיים אחרי מתקפת הטרור של חמאס, משפחתו של מישל ניסנבאום, בן 59 משדרות, שהוגדר מאז 7 באוקטובר כנעדר, עודכנה כי הוא נחטף לעזה. מישל, אב גרוש לשתי בנות, שוכר דירה בשדרות ב-7 השנים האחרונות. בבוקר 7 באוקטובר עבר באזור מפלסים ושם נתקל במחבלים. מאז נותק עימו הקשר, ובמשך 60 ימים משפחתו לא ידעה מה עלה בגורלו. בכך עולה מספר החטופים בעזה ל-138.

נתניהו: אבו מאזן לא ישלוט ברצועה

ישראל ממשיכה בלחימה עיקשת ורחבה ברצועת עזה, לצד שיחות מול האמריקנים על "היום שאחרי". ארה"ב מתעקשת שהרשות הפלסטינית תיקח אחריות על הרצועה. לפי דיווח בסקיי ניוז, אבו מאזן מוכן לקבל את השליטה ברצועת עזה ובגדה המערבית לידי הרשות הפלסטינית.

נתניהו התייחס לכך הערב ודחה את הרעיון שהרשות הפלסטינית תשלוט בעזה: "כל עוד אני ראש ממשלת ישראל - זה לא יקרה. מי שמחנך את ילדיו לטרור, מממן טרור ותומך במשפחות מחבלים, לא יוכל לשלוט בעזה לאחר שנחסל את החמאס". כזכור, נתניהו הצהיר לא אחת בשבועיים האחרונים שישראל תשמור לעצמה את הזכות לפעול ביטחונית ברצועה.

הרמטכ"ל: המלחמה תימשך עוד זמן

רב אלוף הרצי הלוי ביקר היום בבסיס קליטה ומיון, נפגש עם מתגייסים לחטיבות הנח"ל וכפיר, ואמר לחיילים החדשים: "אתם מתגייסים בעיצומה של מלחמה שתימשך עוד זמן, ביום שבו המשמעות של להגן על המדינה, להגן על הבית, היא הרבה יותר גדולה. שתי החטיבות נמצאות בזמן שאנחנו מדברים בלחימה מורכבת בעזה. הלוחמים מקבלים שם החלטות, נלחמים באויב, פוגעים בו, מגנים אחד על השני, מנסים לאתר חטופים, לחלץ חטופים - משימות במדרגה ערכית הכי גבוהה שאפשר לחשוב עליה. כדי שהדבר הזה ימשיך גם קדימה אנחנו צריכים המשכיות, אתם ההמשכיות".

לחימה בפאתי חאן יונס

לוחמי צה"ל מנהלים ביממה האחרונה לחימה עיקשת ברצועה. כוחות חי"ר ושיריון בתמיכת חיל האוויר פועלים בפאתי חאן יונס, וכאמור כיתרו את ביתו של סינוואר בעיר. בנוסף, בג'באליה ניהלו הלוחמים קרבות פנים אל פנים מול מחבלים וחיסלו רבים מהם. כן נתפסו מחבלים שהועברו לחקירה, דבר שיאפשר איסוף מודיעין. צה"ל השמיד תשתיות טרור ואיתר אמצעי לחימה רבים בכל מקום שהלוחמים פועלים בו.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, קיים הערכת מצב מבצעית עם כוחות צה"ל שלוחמים במרחב העיר חאן יונס. הכוחות הלוחמים הציגו למפקד הפיקוד את הפעולות ההתקפיות שנעשו עד כה, ואת תכנית ההמשך לפעולה הקרקעית במרחב.

"הלחימה בחאן יונס היא מאמץ מרכזי", אמר פינקלמן. "אני מתרשם שזה מנוהל היטב - ששולטים בזה, שדוחפים קדימה. יש פה יעדים ערכיים, אנחנו נלך עם זה. תמשיכו לבסס את זה. נזרים לפה את מה שצריך, ודוחפים קדימה כל הזמן אל מול היעדים שמזהים פה בחזית לנו".

ארה"ב בוחנת הסדרה מול חיזבאללה

בזירה הצפונית, חיזבאללה חידש בצהריים את ירי פצצות המרגמה והרקטות לעבר יישובי קו העימות ומוצבי צה"ל. הכוחות השיבו בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי. אחר הצהריים זוהה שיגור לעבר מוצב החרמון, משטח סוריה. גם במקרה זה כוח צה"ל ירה לעבר מקור השיגור.

בארה"ב דווח כי ממשל ביידן בוחן את האפשרות לתהליך הסדרה והסכם בין ישראל ללבנון על הגבול הקרקעי ביניהן, בדומה להסכם הגבול הימי שנחתם ב-2022. התכלית: הרחקה קבועה של חיזבאללה מהגבול באמצעים דיפלומטיים, כדי שישראל וצה"ל לא ייאלצו להיגרר למערכה צבאית בגבול הצפון.

שר הביטחון יואב גלנט, שקיים פגישה עם ראשי רשויות קו העימות בגבול לבנון, הודיע להם כי הוא מתחייב בפני ראשי הרשויות כי כ-80 אלף התושבים, שמתגוררים במרחק של עד 9 קילומטרים מהגבול, לא יוחזרו לביתם עד שיושב הביטחון באזור.

לדברי גלנט, יש עדיפות להסדר מדיני בינלאומי שיבטיח את הרחקת החיזבאללה מעבר לנהר הליטני, על בסיס החלטה 1701 של האו"ם. אולם, לדבריו, "אם לא תצלח האופציה הראשונה, אז מדינת ישראל תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה להרחקת חיזבאללה באמצעים צבאיים".

תגיות:הרצי הלויבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה