חדשות בארץ

בשל עומס בבתי הכלא: אלפי אסירים ייצאו לחופשה ארוכה

14,500 מקומות יש בבתי הכלא, אבל כ-19 אלף אסירים. במשרד לביטחון לאומי מקדמים תיקון שיאפשר להוציא אותם לחופשה ארוכה. מי זכאי לחופשה, האם רוצחים יוכלו להשתחרר ומה המגבלות?

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

מאז תחילת המלחמה עלה באופן משמעותי מספר האסירים בבתי הכלא. מעצרם של מאות ממחבלי חמאס שחדרו לישראל בעת הטבח הנורא, יחד עם מעצרים נוספים של כ-2,000 פלסטינים מאיו"ש, הובילו לכך שאין מקום בבתי הכלא.

לפי נתונים של השב"ס, ב-6 באוקטובר, ערב המתקפה הרצחנית בעוטף, עמדה מצבת הכלואים בשב"ס על 16,353. כחודשיים לאחר מכן, ב-3 בדצמבר, היו בבתי הכלא יותר מ-19,100 אסירים. הבעיה: התקן עומד על 14,500 מקומות כליאה בלבד.

במשרד לביטחון לאומי קידמו בימים האחרונים תיקון לחוק פקודת בתי הסוהר - לפיה ניתן יהיה להוציא אסירים לחופשה של עד 45 יום, במטרה להקל על העומס.

מצב חירום בבתי הסוהר כבר הוכרז עם תחילת המלחמה, והוא הוארך מספר פעמים. צריך לזכור שלאסירים, בין אם ישראלים או פלסטינים, יש זכויות בסיסיות כמו מיטה וארוחות, וכאשר חורגים מהתקן נוצרת בעיה. לכן, במשרד מעריכים כי הוצאת אסירים לחופשה תקל על העומס. 

אז מי צפוי להשחרר? הסדר זה יחול רק על תושב ישראל, שיתרת מאסרו אינה עולה על 45 יום. כלומר, אסירים שיושבים לזמן ארוך בכלא לא ייצאו. גם אסירים ביטחוניים לא ישוחררו. עוד הוצע, להחריג אסירים שהורשעו בעבירות רכוש ופריצה. עוד הוצע לקבוע כי אסיר ישוחרר רק טם ריצה מחצית מתקופת מאסרו. כפי שניתן לשים לב, ישראל נזהרת. היא לא תשחרר אסירים שמסכנים את שלום הציבור ותתמקד בכאלה שביצעו עבירות "קלות" יחסית ותגביל אותם, כדי למנוע סיכון מיותר. אם המצב הנוכחי יימשך, ההערכה היא שמאות אסירים נוספים יצטרפו אליהם, ואז המדינה תצטרך למצוא להם פתרון אחר.

תגיות:בית כלאחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה