חדשות בארץ

בת ה-97 מבארי שהצליחה להימלט מהתופת: "תפסתי טרמפ לתל אביב"

אביבה סלע מבארי ניצלה מהטבח בנס. בזמן שהמחבלים הפכו את ביתה למקום בו החזיקו שבויים, היא נמלטה בעזרת הליכון וללא מכשיר שמיעה. אחרי שבתה וחתנה נרצחו, היא מחכה לחזרת נכדה מהשבי

(צילום: Chaim Goldberg/Flash90)(צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

אביבה סלע, 97, חולצה בשביעי באוקטובר מהטבח בבארי. אחרי שעשרות נרצחו, איש לא הבין כיצד היא הצליחה לשרוד. סלע היא גם סבתו של איתי, ששבוי בידי חמאס. 

"אני זוכרת שהמחבלים באו ערבים ואמרו שזה הבית שלהם - אמרתי להם, תפדלו, בואו תבקרו", סיפרה סלע בחדשות 12. "חשבתי שאפשר לדבר איתם".

"אומרים שהבית של אמא היה החמ"ל, והדשא שלה היה מלא בכלי נשק", סיפרה אסנת, בתה. "שם התרכזה הפעילות שלהם. איפה אמא באותו זמן? על הנדנדה במרפסת".

לחמ"ל המחבלים הביאו עוד אנשים מהקיבוץ. חלקם נחטפו בהמשך, חלקם נפצע. אחת מחברות הקיבוץ הגיעה לשם פצועה קשה, עם שני ילדיה. "מדובר בשכנה של אמא שבעלה והתינוקת שלה נרצחו", מספרת אסנת. "היא אמרה שבזכות אמא היא שרדה, כי היא כל הזמן דיברה איתה, וככה היא לא איבדה את ההכרה".

"אני זוכרת רק דבר אחד על עצמי, ואני לא מאמינה שכך היה", המשיכה אביבה. "החלטתי שאני הולכת ויוצאת מהקיבוץ". והיא אכן עשתה זאת. אביבה צעדה עם הליכון למגרש החניה, בלי משקפיים וללא מכשיר שמיעה. היא לא שמעה את הרצח שבוצע סביבה. "למזלי הרב מצאתי טרמפ לתל אביב - ועליתי עליו", שיתפה אביבה. "בדרך טלפנתי לבת שלי".

10 ימים לאחר הטבח, היא קיבלה את ההודעה שלא רצתה לשמוע. אורית הי"ד, הבת שלה, וחתנה, רפי סבירסקי הי"ד, נרצחו. בנם, איתי, הנכד שהגיע לבקר את סבתו, עדיין חטוף בעזה. מרב, בתם של אורית ורפי ז"ל, סיפרה: "אי אפשר להסתיר את זה, זו האמת המשפחתית שלנו. סבתא יודעת ששני ההורים נרצחו, כל אחד בביתו, ושאיתי נחטף. בעצם נשארנו שלושה מתוך משפחה הרמטית של שישה".

מרב היא היחידה מהמשפחה שלא גרה בדרום. היא קיבלה בימים האחרונים מידע דרך אחת החטופות כי איתי חי. "הוא ביקש למסור לי שהוא בחיים ושנעשה מה שצריך כדי להוציא אותו", היא סיפרה בראיון. "היום אנחנו יודעים שלקחו אותו כשהוא רואה את אימא נרצחת לו מול העיניים, וכשהוא לא יודע מה קרה לאבא". נועה סלע, בת דודתו של איתי, הוסיפה: "קשה נורא לחשוב עליו שם. ועכשיו שאנחנו יודעים שהלחימה ממשיכה, זה בלתי נסבל".

בינתיים, בסוף השבוע יצאה אביבה, בפעם הראשונה, מהבית המוגן בכוכב יאיר. "אני זוכרת שבתור ילדה, תמיד היינו בצל המאורעות", סיכמה. "אבל הנה זה בא בצורה כזו, בגיל כזה מבוגר ובצורה הרבה יותר אכזרית. אני מוכרחה להיות אופטימית. אין לנו ברירה אחרת, זה המקום שלנו".

תגיות:באריחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה