חדשות בארץ

בישראל זועמים על מזכ"ל האו"ם שאמר: "המלחמה מסכנת את השלום העולמי"

אנטוניו גוטרש הודיע כי יכנס מחר את מועצת הביטחון, על בסיס הסעיף החריג של "סכנה לשלום העולמי". שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן: "האו"ם זקוק למזכ"ל שמגבה מלחמה בטרור, ולא לאחד שפועל לפי תסריט של חמאס"

מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)
אא

זעם בישראל, לאור הכרזתו הלילה (בין רביעי לחמישי) של מזכ"ל האומות המאוחדות, אנטוניו גוטרש, הממשיך בקו האנטי ישראלי, שמחר תתכנס מועצת הביטחון, בהתאם לדרישתו, כדי לחייב את ישראל להפסיק לאלתר את המלחמה.

גוטרש החליט להפעיל סעיף, מכורח סמכותו, הנקרא סעיף 99, לפיו מצב מלחמה במקום מסוים מסכן את "השלום והביטחון העולמי". בהצהרתו מסר מזכ"ל האומות המאוחדות כי "משתקפת סכנה חמורה למערכת ההומניטרית בעזה, ואני קורא למועצת הביטחון להתערב כדי למנוע קטסטרופה ולקרוא להפסקת אש". הפעלת הסעיף הנדיר, שלא נעשה בו שימוש מזה כשלושה עשורים, מצטרפת לשורת צעדים שנויים במחלוקת של גוטרש מאז פתיחת המלחמה בעזה. הוא התבטא לאחר תחילת המלחמה במסגרת דיון של מועצת הביטחון ואמר כי "התקפת חמאס לא התרחשה בוואקום".

נוסף על כך, הוא התעכב מלהוציא גינוי לפשעי חמאס כלפי ישראלים, טען שחפים מפשע נהרגו בעזה, יותר מכל מלחמה אחרת בתקופתו, טענה שגררה ביקורות לאור התעלמותו ממלחמות אחרות בעולם, כמו זו שעדיין מתרחשת באוקראינה.

שגריר ישראל לאומות המאוחדות הגיב על ההחלטה של גוטרש: "המזכיר הכללי הגיע לשפל מוסרי חדש. הוא נזכר להפעיל סעיף נדיר, רק כשזה מאפשר לו ללחוץ על ישראל שנלחמת במחבלי החמאס הנאצי. זוהי עוד הוכחה לעיוות המוסרי שלו ולהטיה שלו נגד ישראל. במקום שהוא יצביע במפורש על אחריות החמאס למצב, ויקרא לראשי המחבלים להסגיר את עצמם ולהחזיר את החטופים, ובכך לסיים את המלחמה, המזכיר הכללי בוחר להמשיך ולשחק לידי החמאס. ארגון האומות המאוחדות זקוק למזכיר כללי שמגבה מלחמה בטרור, ולא לזה שפועל לפי התסריט שכתב חמאס".

גם שר החוץ אלי כהן הגיב לדברי גוטרש: "כהונתו של גוטרש היא סכנה לשלום העולמי. בקשתו להפעיל את סעיף 99 וקריאה להפסקת אש בעזה, מהווה תמיכה בארגון הטרור חמאס, ורוח גבית לרצח קשישים, חטיפת תינוקות ועוד. מי שתומך בשלום עולמי חייב לתמוך בשחרור עזה".

תגיות:האו"םמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה