חדשות בארץ

תיעוד: כלי טיס מזהה ומחסל מחבלים היוצאים ממנהרה בחאן יונס

לוחמי חי"ר זיהו את חוליית המחבלים בפתח המנהרה, והכווינו את כלי הטיס. ברשת הקשר נאמר למפעיל: "יש לך רשאי ממפקד תא התקיפה, ביצוע על האדם עם ה-RPG"

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל התיר לפרסום (חמישי) תיעוד של כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר, תוקף חוליית מחבלים שהסתתרה במרחב חאן יונס. המחבלים יצאו מפיר מנהרה מתחת להריסות מבנה, כאשר אחד מהם אחז במשגר RPG. לוחמים מצוות הקרב של גדוד 71, חטיבה 55 הכווינו את כלי הטיס שחיסל את המחבלים.

"יש פה מישהו מתחת להריסות. זה נראה שהם יוצאים מתוך ההריסות", נאמר בהכוונה בקולות הקשר. אנשי חיל האוויר קיבלו את האישור - והודיעו: "ביצוע על הבן אדם עם ה-RPG". מיד לאחר מכן נשמעה קריאת "3-2 שגר". אחר כך זוהו עוד מחבלים - שחוסלו מהאוויר. לאחר חיסול המחבלים, כוחות יהל"ם מצוות הקרב השמידו את פיר המנהרה ממנו יצאו המחבלים.

הלחימה בזירות השונות בעזה נמשכת גם הבוקר, עם דגש על שג'אעיה ופאתי חאן יונס. דובר צה"ל בערבית קרא לתושבי עזה להתפנות מבתיהם באזור חאן יונס. כמו כן הודיע על הפוגה הומניטרית ברפיח מ-10:00 עד 14:00, לטובת מעבר עזתים.

חטיבה 188 של השריון, יחד עם חטיבות הצנחנים וגולני, פועלת זה היום הרביעי שג'אעיה, מוקד הלחימה העיקש והקשה ביותר מתחילת חידוש התמרון הקרקעי. ביממה האחרונה נרשמו בשכונה יותר מ-50 היתקלויות עם חוליות מחבלים, וקרוב ל-200 מחבלים חוסלו.

הכוחות פועלים גם בקסבה הצפופה של שג'אעיה, ורוב ההיתקלויות כוללות שיגורי טילי RPG מטווחים קרובים לעבר הטנקים והנמ"רים. בצבא מעריכים כי ייקחו עוד כמה ימים ארוכים עד להשגת שליטה מבצעית ולטיהור השכונה הגדולה שבמזרח העיר עזה.

במקביל, נמשכים הקרבות גם בחאן יונס ובג'באליה. בחאן יונס חוסלו מחבלים והותקפו עשרות יעדי טרור מהאוויר. בג'באליה פשט כוח על מוצב "הביסאן", מוצב צבאי של גדוד מרכז ג'אבליה של חמאס. בפשיטה חוסלו כמה מחבלים. כמו כן, איתרו הכוחות רשת מנהרות תת קרקעיות המובילות מחוץ למוצב.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה