חדשות בארץ

מקורבי המשפחה הבדואית שנחטפה: "את חמאס לא מעניין אם אתה ערבי"

אחרי ששהו 55 ימים בשבי, כשאביהם ואחיהם הגדול נותרו ברצועת עזה, מקורביהם של עאישה ובלאל טוענים: "הם לא ידעו אם הם בבית או במנהרה. האב והבן בחיים"

(צילום: Yonatan Sindel/flash90)(צילום: Yonatan Sindel/flash90)
אא

אחרי 55 ימים בשבי, עאישה (17) ובלאל (18) אלזיאדנה חזרו משבי חמאס. השניים מתגוררים באזור רהט ונחטפו מקיבוץ חולית יחד עם אביהם יוסף (49) וחמזה (21) שנותרו בשבי.

כעת, מקורביהם של עאישה ובלאל מספרים מה שעבר עליהם בשבי. "ממה שמענו, את חמאס לא עניין מי לחטוף, יהודי או ערבי, מבחינתם כל חטוף יכל לעזור להם בדרישות", מספרים המקורבים, "הם היו ארבעתם בחדר לבד. הם לא ידעו אם הם נמצאים בבית או במנהרה, הם קיבלו ארוחות כרגיל ושמעו פיצוצים כל הזמן.

"חשוב שיידעו שהאב והבן נשארו בחיים. האב חולה סכרת ומהיום הראשון קיבל טיפול רפואי. ביום השחרור, הבת והבן חיבקו אותם ויצאו, עד שמצאו את עצמם בידיים של הצלב באדום".

בנוסף למשפחת אלזיאדנה, גם סאמר אלטאלקה ופרחאן אל-קאדי הבדואים נחטפו. בדואים רבים נהרגו בטבח מירי הרקטות המסיבי ובזמן שסייעו בחילוץ.

מחבלי חמאס פועלים בלי לב ובלי מצפון – הם לא חסים על בני אדם, ובכלל זה גם על בני דתם. מסע הרצח שלהם ביישוב הקטן חולית הם עברו מבית לבית ושרפו את כל מי שראו בדרך. המחבלים הגיעו גם לרפת ואז שרפו, בזזו וחטפו ארבעה מבני משפחת אלזיאדנה - האב יוסף והבנים בילאל וחמזה והבת עאישה.

המחבלים ידעו היטב את מי הם חוטפים – לאעישה, שהתארסה לאחרונה לבן השבט, היה חיג'אב על הראש והיא מוסלמית אדוקה. בסוף, כל התחנונים לא עזרו. גם היא עברה אלימות ונחטפה לעזה, למרות שדיברה איתם בערבית.

בני המשפחה היו בטוחים שהם מתים, אבל בסרטון שבו צה"ל פרסם נראו בילאל וחמזה כשהם כפותים. האב יוסף ועאישה נחשבו כנעדרים במשך 23 יום, עד שסרטון נוסף הוכיח: הם בלב עזה, חטופים, ובסוף - חזרו הביתה.

תגיות:חמאסבדואיםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה