חדשות בארץ

כלבת עוקץ נפצעה קשה בעזה - והוכנסה לטיפול בתא לחץ

הכלבה מייקי חזרה מרצועת עזה עם פציעת ראש חמורה. בית החולים שמיר - אסף הרופא קיבל פנייה מצה"ל לסייע בטיפול ונעתר בחיוב: "חשבנו מה היינו עושים אם זה היה חייל – ועשינו איתה אותו דבר"

כלב עוקץ בפעולה (צילום: Michael Giladi/Flash90)כלב עוקץ בפעולה (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

בבית החולים שמיר-אסף הרופא נעתרו בחיוב לבקשת צה"ל ובית החולים הווטרינרי בבית דגן לטפל בכלבה מייקי, כלבת יחידת עוקץ, שנפצעה בקרבות בעזה. היום (חמישי) דווח כי בעקבות הטיפול מצבה השתפר. בבית החולים ציינו כי הם רגילים לטפל בתא הלחץ בבני אדם שעברו פגיעות שונות, והם נענו לבקשת צה"ל מאחר ומדובר "בלוחם לכל דבר".

"מבחינתי, היא חיילת לכל דבר", אמר פרופ' שי אפרתי, מנהל מרכז סגול לרפואה היפרברית ומחקר בשמיר-אסף הרופא ל-YNET. הוא הסביר שמייקי סובלת מחבלת ראש קשה, עם רסיסים בגולגולת, בעקבות הפציעה. "בשבועיים הראשונים היא אושפזה בבית החולים הווטרינרי והייתה ממש בסכנת חיים. עכשיו יש לה פגיעה מוחית מהפיצוץ, ואנחנו מטפלים בה כמו שאנחנו מטפלים בחיילים. מעולם לא טיפלנו בכלבים בתא לחץ, אבל אנשי בית החולים הווטרינרי פנו אלינו, סיפרו על הפגיעה שלה, הראו לנו את הממצאים, ואנחנו חשבנו מה היינו עושים אם היה מדובר בחייל – ועשינו אותו דבר".

אפרתי הסביר כי "הטיפול בתא לחץ מיועד לבנייה וריפוי של רקמת מוח פגועה. אנחנו מטפלים כך גם בחיילים ברגע שהם יוצאים מסכנת חיים מיידית. הטיפול הזה מאיץ את הריפוי של הפצע במוח. השימוש בתא לחץ עוזר לטיפול בסינדרום שמופיע אחרי פגיעת ראש או הדף. אנחנו מטפלים כך גם בתאונות דרכים שבהן יש טלטול של הראש".

מאז תחילת הלחימה נהרגו בעזה חמישה מכלבי היחידה. בצה"ל ציינו כי הכלבים סייעו באיתור מנהרות, מחבלים, אמצעי לחימה ואף כלי רכב ממולכדים. בפעילות זו, אמרו בצה"ל, הכלבים הצילו את חייהם של עשרות חיילים.

תגיות:יחידת עוקץמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה