חדשות בארץ

כתב אישום נגד המעורבים בהברחת הנשק מירדן, שהוגדרה כגדולה מזה שנים

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ארבעה תושבי הפזורה שהבריחו עשרות כלי נשק. שווי הנשק שנתפס: כשישה מיליוני שקלים

הנשק שנתפס (צילום: משטרת ישראל)הנשק שנתפס (צילום: משטרת ישראל)
אא

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי), לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד עודה אלכלאב (39), סולטאן דלאלעה (23), יאסר דלאלעה (26) ואחמד שליבי (21), תושבי הפזורה, לאחר שהבריחו מירדן עשרות כלי נשק, בשווי מוערך של כשישה מיליוני שקלים.

דבר מעצרם של הארבעה הותר לפרסום בשבוע שעבר, בתום חקירה סמויה, לאחר שנתפסו בגבול ירדן עם עשרות כלי הנשק. ברשותם נתפסו אקדחים ורובי סער הזהים לאלו ששימשו מחבלים ביו"ש ואת אחד המחבלים שביצע את הפיגוע הרצחני בירושלים ב-30 בנובמבר, בו נרצחו ארבעה ישראלים. במשטרה הגדירו את ניסיון ההברחה, מבחינת כמות כלי הנשק, כגדול ביותר מזה שנים.

מכתב האישום עולה כי הנאשמים קשרו קשר עם תושב ירדן לצורך הברחת נשקים. לפני כשבועיים יצר עודה קשר עם הירדני, והשניים תיאמו נקודת הברחה. בהתאם לכך הסיע עודה את יאסר לנקודת תצפית והחל לשוחח עם סולטאן ועם אחמד על מנת לנהל את ההברחה. מספר שעות לאחר מכן, עברו סולטאן ואחמד לשטח ירדן, פגשו את הירדני וקיבלו ממנו שני שקים מלאים בכלי נשק. השניים חזרו לשטח ישראל, הניחו את השקים ושבו לשטח ירדן על מנת להביא שני שקים נוספים. עם חזרתם לארץ, העמיסו השניים את השקים על רכבם ונסעו מהמקום תוך שסולטאן מעדכן את עודה שיש לו "עצמות ארוכים ושק".

מספר דקות לאחר תחילת נסיעתם עצרו השניים והסתירו חלק מהשקים. בסמוך לכך, דיווח יאסר לסולטאן כי ישנו מסוק משטרתי בשמיים ובתגובה נענה כי "סיים חצי וחצי נשאר". אז חזרו סולטאן ואחמד לאזור הגבול, חצו שוב את הגבול לשטח ירדן, העמיסו על גבם שלושה שקים נוספים מלאים בכלי נשק (מתוך ארבעת השקים שהיו במקום) וחזרו לשטח ישראל. בשלב זה, החל ירי מכיוון ירדן והשניים פתחו בריצה לכיוון הרכב, הפילו את שלושת השקים שהיו על גבם, ונעצרו על ידי משטרת ישראל מיד עם הגיעם לרכב. לאור הירי שהחל, אסף עודה את יאסר ממקום התצפית והשניים החלו לנסוע דרומה שם נעצרו במחסום משטרתי.

לאחר מעצרם אספה משטרת ישראל את השקים, שבתוכם נמצאו: 86 אקדחים, 17 רובים מסוג אם 16, 158 מכלולים של רובים, מחסניות אקדח וחלקי נשק. בתוך השק שנמצא בשטח ירדן נמצאו: 36 אקדחים, 68 מחסניות אקדח, 34 מחסניות אקדח מלאות ו-20 מכלולים לאקדח.

לנאשמים יוחסו עבירות ייבוא נשק ותחמושת ונשיאת והובלת נשק.

תגיות:משטרההברחת נשקכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה