חדשות בארץ

מסר של צה"ל למנהיגי החמאס: "נפש תחת נפש, עין תחת עין"

צה"ל פיזר כרוזים בחאן יונס, עם מסר ברור להנהגת החמאס, שעל פי ההערכה מסתתרת במנהרות במקום. 450 מטרות הותקפו ברצועה ביממה האחרונה. שני חיילי צה"ל נהרגו בקרבות

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

היום ה-61 למלחמה: כוחות צה"ל ממשיכים היום (שישי) בפעילות הקרקעית הרחבה ברצועת עזה. במקביל להמשך הלחימה העיקשת בג'באליה ובשג'עייה, כוחות האוויר והקרקע ממשיכים לתקוף בפאתי חאן יונס. הלילה החלה תקיפה גם בדיר אל בלאח.

צה"ל פיזר הבוקר כרוזים מעל העיר חאן יונס, עם מסר ברור למנהיגי החמאס. בכרוזים נכתב: "נפש תחת נפש, עין תחת עין, ואיש כי ייתן מום בעמיתו כאשר עשה, כן יעשה לו". על פי ההערכות, מנהיגי ארגון הטרור מסתתרים במנהרות בחאן יונס.

ביממה האחרונה הותקפו ברצועת עזה יותר מ-450 מטרות מהאוויר, מהים ומהיבשה. בנוסף לקרבות פנים אל פנים מול מחבלים, לוחמי צה"ל המשיכו להשמיד פירים תת קרקעיים, איתרו אמצעי לחימה והרסו תשתיות טרור נוספות.

כחלק מהפעילות של חטיבה 7 בחאן יונס, הכוח הכווין כלי טיס של חיל האוויר שחיסלו מחבלים רבים. "גל התקיפות ארך כשעתיים והיה רציף וממוקד", נמסר מדובר צה"ל.

כוחות של חיל הים תקפו, באמצעות פגזים וחימוש מדויק, תשתיות טרור ששימשו את הכוחות הימיים של חמאס במרכז ובדרום הרצועה, כדי לפגוע בצורה נרחבת ביכולותיהם הימיות והמודיעיניות. התקיפה כללה מוצבים שמהם פעלו מחבלי חמאס, עמדות תצפית ומחסנים שבהם אוחסנו אמצעי לחימה.

סוכל ניסיון חדירה בצפון

במהלך הלילה כלי טיס מאויש מרחוק תקף חוליית מחבלים חמושה, שזוהתה על ידי הכוחות במרחב הר דב, בגבול הצפון. התצפיתניות של גדוד "עיט" הן אלה שזיהו את חוליית המחבלים, והכווינו את הכוחות לבצע את התקיפה. בנוסף, בתגובה לשיגורים שאירעו אתמול לעבר רמת הגולן, צה"ל תקף כמה מטרות של הצבא הסורי.

הותר לפרסום: חייל נהרג מירי שגוי של מסוק קרב

תקרית חריגה התרחשה בימים האחרונים ברצועת עזה, במהלכה מסוק קרב של חיל האוויר תקף בטעות בית שבו שהו לוחמים והוביל למותו של אחד מהם. דובר צה"ל התיר לפרסום את האירוע והוסיף כי לבקשת משפחת החלל, שכבר הובא למנוחות, פרטיו לא מתפרסמים.

צה"ל מתחקר את האירוע. מהבדיקה עד כה עולה, כי התקרית התרחשה כשכוחות קרקעיים ביקשו מטייסי מסוק אפאצ'י סיוע אווירי נגד מחבלים שזוהו בקרבתם. הטייסים נענו לבקשה, אך ככל הנראה בשל הפעלת אש שגויה מהקרקע תקפו את המבנה שבו היו החיילים.

שני חיילי צה"ל נהרגו בקרבות ברצועה

צה"ל התיר הבוקר לפרסום את שמותיהם של שני חיילי צה"ל שנהרגו אתמול ברצועה: רס"ם (במיל') קובי דבש, בן 41 מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 271, חטיבת המחץ (14), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

רס"ר (במיל') איל מאיר ברקוביץ, בן 28 מירושלים, לוחם בגדוד 699, עוצבת 'חצי האש' (551), נפל אתמול בקרב בצפון הרצועה, בקרב שבו נהרג גם רס"ר במיל' גל איזנקוט (25), בנו של השר גדי איזנקוט. בכך עלה מספר חללי צה"ל מפרוץ המלחמה ל-418. הי"ד.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלחמאסצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה