חדשות בארץ

תוצאת ההצבעה ידועה מראש: מועצת הביטחון תדרוש הפסקת אש בעזה

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת לבקשת המזכ"ל, שדורש לחייב את ישראל להפסיק את הלחימה: הנימוק: סכנה לשלום העולמי. בהצעה אין התייחסות לחטופים או גינוי החמאס

מועצת הביטחון של האו"ם (צילום: shutterstock)מועצת הביטחון של האו"ם (צילום: shutterstock)
אא

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום (שישי) בשעות הערב (שעון ישראל), לדיון דחוף על פי דרישת מזכ"ל הארגון, אנטוניו גוטרש. הדיון יעסוק במלחמה בעזה ובסיומו תיערך הצבעה על הצעת החלטה, הקוראת להפסקת אש באופן מיידי. גורמים מדיניים בישראל ציינו כי תוצאות ההצבעה ידועות מראש. לא ברור אם ארה"ב תנצל את זכותה ותטיל וטו.

הדיון ייערך בהמשך לצעד החריג של גוטרש השבוע שהפעיל, לראשונה בכהונתו, את סעיף 99 לאמנת האו"ם ביחס למלחמה בעזה - סעיף שניתן להפעילו במצב שבו נשקפת סכנה לשלום והביטחון העולמיים.

המדינות החברות במועצת הביטחון צפויות להצביע על הצעת ההחלטה: "הבעת דאגה בנוגע למצב ההומניטרי בעזה וביחס לסבל של הפלסטינים, וקריאה להפסקת באופן מיידי". הנוסח מתעלם מהחטופים המוחזקים בידי חמאס, ללא כל קריאה לשחרורם וללא גינוי ארגון הטרור.

ארה"ב מפעילה לחץ במקביל

הלחץ האמריקני על ישראל נמשך, וממשל ביידן ביקש להרחיב את הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועה. הנשיא ג'ו ביידן שוחח אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על אף שבירך אותו על הגדלת כמות הדלק שנכנס לרצועת עזה, הוא ציין כי "נדרש סיוע רב בדחיפות בכל רחבי הרצועה".

האמריקנים דרשו מישראל לפתוח את מעבר כרם שלום להכנסת דלק וסיוע נוסף לדרום הרצועה. ישראל הודיעה כי תשקול ככל הנראה לחיוב את הבקשה. כך יהיה בידה לפקח על הנכנס וגם תרוויח לכאורה המשך התמיכה בפעולה הצבאית. מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, התראיין ל-CNN והצביע על "פער בין כוונות ישראל לא להרוג אזרחים לתוצאות בשטח". בישראל לא הגיבו לדברים.

יש לציין כי חמאס שיגר אתמול רקטות לעבר המעבר, ועל פי גורמים ביטחוניים בישראל, מדובר בניסיון לפגוע במעבר כדי למנוע את פתיחתו, ואת הכנסת הציוד לתושבי עזה.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלמועצת הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה