חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: שני לוחמים נפצעו קשה בניסיון לחילוץ חטופים, צה"ל פשט על מסגד ששימש לטרור

כוחות צה"ל חיסלו מחבלים שהשתתפו בחטיפה ובהחזקת חטופים, אולם במקום לא נמצאו חטופים. סהר ברוך, שנחטף ביום הטבח, נרצח בשבי. לוחמי צה"ל מצאו בבית ספר ברצועה דובת דובי שבתוכה הוסוו נשק צלפים ותחמושת. סיכום חדשות השבת

אא

שני לוחמי צה"ל נפצעו אתמול (שישי) באורח קשה, במהלך מבצע ברצועת עזה לחילוץ חטופים משבי חמאס. מצבם מוגדר יציב. כוחות צה"ל הגיעו למקום בעקבות מידע מודיעיני. הם ניהלו חילופי אש עם מחבלים, שלקחו חלק בחטיפה ב-7 באוקטובר ובהחזקת החטופים, וחיסלו אותם, אולם במקום לא נמצאו חטופים.

קיבוץ בארי הודיע כי סהר ברוך, שנחטף ב- 7 באוקטובר מביתו על ידי מחבלי חמאס לעזה, נרצח בשבי. אחיו של סהר, עידן ברוך, וסבתו גאולה בכר נרצחו בבוקר הטבח. במטה החטופים אמרו: "נדרוש את החזרת גופתו במסגרת כל עסקת החזרת חטופים, לא נעצור עד שכולם יהיו בבית".

בפשיטה ביממה האחרונה על מסגד שהכיל תשתיות טרור של חמאס, לוחמי צוות הקרב של גדוד 12 חיסלו חוליית מחבלים. במהלך הפעילות, מטען התפוצץ סמוך לכוחות. מיד לאחר מכן, מכלול האש החטיבתי הכווין מספר תקיפות מהירות במרחב – מסוק קרב חיסל מספר מחבלים שארבו לכוחות על גג המסגד, מספר מחבלים שיצאו מפיר מנהרה ומחבלים נוספים ששהו במרחב. לבסוף, מטוס קרב השמיד את המסגד ואת מערכת התשתיות התת-קרקעיות שמתחתיו.

ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי חיסלו מחבלים, פעלו לאיתור וחשיפת פירי מנהור רחבים, השמידו תשתיות טרור ואיתרו מצבורים של אמצעי לחימה רבים. הבוקר, במבצע חטיבתי, הותקפו תשתיות טרור, עמדות שיגור נ"ט ומבנים המשמשים למסתור של מחבלי חמאס באמצעות מסוקי ומטוסי קרב של חיל האוויר.

דובר צה"ל מסר כי במסגרת הלחימה של צוות הקרב של חטיבת הנח"ל בג'באליה, קיבלו לוחמי גדוד 931 מידע על הימצאות מחבלי חמאס ואמצעי לחימה במבנים הסמוכים אליהם. בעקבות כך, יצאו הלוחמים להתקפה ממוקדת על אותם המבנים. המחבלים הכינו מארב והיו ערוכים לפגיעה בכוחות בעת שיעברו בציר המרכזי לתנועה. הכוח הגיע דרך אחת הסמטאות בעורף האויב, הפתיע אותם וירה לעבר המחבלים, שהגיבו בירי והשליכו רימונים. קרב היריות נמשך עד לחיסול המחבלים.

בהיתקלויות נוספות שאירעו במהלך היממה באותו המרחב, חוסלו מחבלים נוספים על ידי לוחמי גדוד 931 בהיתקלויות פנים אל פנים, תוך איתור אמצעי לחימה ותשתיות טרור. בנוסף, מספר מחבלים חוסלו באמצעות ירי טנקים והכוונת כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר על ידי כוחות צוות הקרב החטיבתי.

לוחמי יחידת דובדבן איתרו הלילה מפקדה צבאית של חמאס עם מספר מחבלים שתכננו לארוב לכוחות. הלוחמים יצאו למתקפה על המבנה, ומטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו חוליית מחבלים סמוך לכוח.

במהלך פעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 551, נמצאה אתמול בובת דובי שהוסוו בתוכה נשק צלפים ותחמושת בתוך בית ספר. בבית ספר סמוך נמצאו אמצעי לחימה שהוסוו בתוך כיתות לימוד, חלקם הוחבאו בשקיות של אונר"א.

לוחמי יחידת מגלן זיהו אמש שלושה מחבלים שיצאו מפיר מנהרה במרכז חאן יונס ושיגרו טיל RPG לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו את המחבלים. בהמשך, הכוחות הכווינו כלי טיס מאוישים מרחוק; הכלים חיסלו מחבלים נוספים, שזוהו במרחב והשמידו מספר פירי מנהרות.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפנות ערב מפקדה מבצעית של חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מספר מרחבים בצפון הארץ, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

תגיות:סיכום חדשות השבתחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה