חדשות בארץ

הערכה בישראל: המלחמה, במתכונת הנוכחית, תימשך עוד כחודשיים

גורמים בישראל מעריכים, כי לא תוכרז הפסקת אש וצה"ל ימשיך לפעול נקודתית גם בתום התמרון הקרקעי. בזמן הזה יהיו ניסיונות לקדם עסקאות נוספות לשחרור חטופים

לוחמים ברצועה (צילום: דובר צה"ל)לוחמים ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

בישראל מעריכים היום (ראשון) כי המלחמה במתכונתה הנוכחית תימשך עוד כחודשיים. כך דווח בחדשות כאן 11. לפי המקורות, בתום חודשיים אלו לא תהיה הפסקת אש, וכוחות צה"ל יישארו ברצועה וימשיכו לפעול נקודתית. עוד מעריכים בישראל, כי במקביל לפעילויות הלחימה המתמשכות יהיו ניסיונות לקדם עסקאות נוספות לשחרור חטופים.

גורמים מדיניים הוסיפו כי בשלב מסוים, במהלך החודשיים הקרובים, תאפשר ישראל לחלק מתושבי הרצועה לשוב לבתיהם. הגורמים ציינו כי "מדובר בדרישה אמריקנית מישראל, וכן צורך מבצעי".

המשא ומתן לשחרור חטופים מוגדר גם היום כ"תקוע ובמבוי סתום". מאחורי הקלעים מתנהלות שיחות בין האמריקנים ולקטאר ומצרים, וישראל מקבלת עדכונים על כך. עם זאת, אין פריצת דרך.

ראש ממשלת קטאר ושר החוץ שלה, מוחמד א-ת'אני, אמר כי שחרור החטופים במסגרת העסקה מול חמאס התאפשר בזכות המשא ומתן שבו תיווכה דוחא, ולא בגלל "הפעולות הצבאיות הישראליות", כלשונו.

בכך קטאר משיבה למעשה להצהרות שמשמיעים ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי קבינט המלחמה, לפיהן שחרור חטופים נוספים יתאפשר אך ורק באמצעות המשך הלחץ הצבאי על חמאס. א-ת'אני הוסיף כי קטאר תמשיך ללחוץ על ישראל וגם על חמאס בניסיון להגיע להפסקת אש מחודשת, אך הדגיש כי הסיכויים לכך "מצטמצמים".

ארה"ב דורשת: הגדלת הסיוע ופתיחת מעבר כרם שלום

באו"ם ובארה"ב דרשו מישראל לפתוח את מעבר כרם שלום לכניסת משאיות סיוע הומניטרי לעזה, ולהגדיל את הכמות מ-200 משאיות ביום ל-400. ישראל אישרה בשבוע שעבר את הגדלת משאיות הדלק, אך טרם השיבה להצעה לפתוח את מעבר כרם שלום. המצדדים בכך טענו, כי ישראל תוכל לפקח ביתר שאת על הנכנס לעזה והסיוע יגיע מהר יותר לאזרחים העזתים הנמצאים בדרום הרצועה.

הסהר האדום הפלסטיני טען הבוקר כי הסיוע ההומניטרי שנכנס לעזה ממצרים, דרך מעבר רפיח, "לא תואם את היקף הסבל ברצועה". בארגון ציינו, בין היתר, כי "השגת לחם הפכה לאחת הבעיות הגדולות של תושבי עזה".

ישראל סיפקה בימים האחרונים הוכחות לכך שהבעיה אינה בכמות האספקה אלא בעובדה שמחבלי חמאס בוזזים את הסיוע לעצמם ומונעים אותו מהתושבים. כמו כן, אונר"א, שאחראית על קבלת הציוד ההומניטרי, לא מספקת את המשאיות וכלי הרכב האמורים לקחת את הסיוע הנכנס ולחלקו לתושבים.

תגיות:עזהסיוע הומניטרימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה