חדשות בארץ

בצה"ל איתרו דפוס פעולה חדש של חמאס: שימוש בנשים שמעבירות מטענים

לדברי הכתב הצבאי ניר דבורי, ארגון הטרור משתמש בנשים בתפקידי תצפיתניות ולפי החשד גם במחבלות שמעבירות מטעני חבלה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בזמן שכוחות צה"ל ממשיכים להילחם בח'אן יונס - המוקד השלטוני של חמאס בו נמצאים בכירי הארגון, בצה"ל מזהים לאחרונה כי ארגון הטרור משתמש בנשים בתפקידי תצפיתניות ולפי החשד גם במחבלות שמעבירות מטעני חבלה ממקום למקום – כך מדווח הכתב הצבאי ניר דבורי. לדבריו, בימים האחרונים בצה"ל מזהים בצפון הרצועה חטיבות וגדודי חמאס נכנעים וכי המורל שם נמוך מאוד, מה שאולי גורם להם לעשות שימוש נואש וציני בנשים.

"הפעילות של צה"ל בעיר הדרומית ח'אן יונס החלה עם רדת החשיכה - ובבוקר הכוחות כבר שלטו במרחב באופן שאפשר להם לבצע את הפעולות ברצף משמעותי. התכלית של הלחימה היא לשלב בין מודיעין, תמרון ואש, ולנסות להביא את מערכת ההגנה של ח'אן יונס החוצה", כתב דבורי. "התמרון מתקיים בשטח צפוף, מול אויב שבנה מערכים הנדסיים, צבאיים ותת קרקעיים - והשמדתם לוקחת זמן. על פי ההערכות, ארגון הטרור נמצא בתהליכי קריסה ובצה"ל מעריכים כי ניתן להכריע אותו, אך נכון לעכשיו המשימה העיקרית היא הלחימה בח'אן יונס".

לדברי דבורי, חמאס מנסה ליצור "מהלכים חדשים" בלחימה ולמצוא את הדרך להערים על צה"ל, ולכן הוא נמנע מלהגיע למקומות מסוימים. "פעולות אלו מייצרות קו מגע לא ברור בתוך השטח הבנוי והאויב מנצל את זה. בצה"ל מצליחים לטשטש את הקו שנוצר - ובכך חמאס נכנס לתוך מלכודות מתוכננות", הסביר. "החטיבה הלוחמת של חמאס בח'אן יונס ערוכה ונמצאת בכשרות גבוהה. הם לא העריכו שהתמרון בצפון יהיה כל כך עוצמתי, לכן נערכו עוד בזמן הפסקת האש. הכוחות בשטח יגיעו לכל מקום שצריך, יש יעדים למלחמה ויש יעדים שמתווספים".

דבורי ציין כי בצה"ל למדו "לקחים משמעותיים" מהלחימה בצפון הרצועה. כעת, בח'אן יונס מתמרנים צוותי הקרב החטיבתיים 7, 84, 4, 55 ו-89. "כל אחד מביא כערך מוסף את היכולות שלו", סיכם. "השילוב בין מודיעין, אש ולוגיסטיקה יצר יכולת לפעול בצורה מהירה ולהוציא את האויב מאיזון, כמו גם לייצר רצף והמשכיות של הפעולה מבלי להגיע למצב של סטטיות".

תגיות:חמאסצה"לחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה