חדשות בארץ

משפחות החטופים מדברות: "לבתי אין אוויר. היא צועקת 'אבא תציל אותי'"

המשפחות שיקיריהן בשבי בעזה מודאגות: "אין להם זמן, הם מתים עוד קצת בכל יום, בלי אוכל ובלי תרופות". הוריו של החטוף איתי חן: " צריך לעשות את הדבר היהודי והנכון - פדיון שבויים"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

לאחר 64 ימים שבני משפחותיהם נמצאים בשבי חמאס בעזה, משפחות החטופים ערכו עצרת בסימן "אלו שחזרו מהתופת בעזה" והצהירו כי עדויות החטופים על ההתעללות הקשה, האלימות הפיזית והסכנה מההפצצות חיל האוויר, מחדדות את העובדה כי הזמן שלהם הולך ואוזל והם נמצאים בסכנת חיים מיידית. בצלאל שניידר, דודה של שירי ביבס הדליק את החנוכייה ונשא תפילה לשחרור כל החטופים הנמצאים בשבי חמאס.

ענת שושני, נכדתה של עדינה משה ששוחררה משבי חמאס: "סבי, סעיד משה, נרצח בקיבוץ ניר עוז בביתו. סבתי חזרה מהשבי אחרי 49 ימים. גופה חזר, אך נפשה נותרה שבויה יחד עם חבריה שנותרו מאחור. כל יום שעובר הוא קריטי וחיוני לאותם אנשים שמוחזקים שם. הזמן אוזל למען שיקומה, למען השיקום של כולנו - חייבים לעשות הכל, לחתור בנחישות להחזיר את כולם".

רובי וחגית חן, הוריו של איתי חן שנחטף לעזה: "לפני 64 ימים החיים של המשפחה שלנו התהפכו כשאיתי נחטף. איתי חי כעת על זמן שאול, אנחנו מזועזעים מלשמוע את עדויות החטופים שחזרו. כולם חוו התעללות והם מעידים שהם נתונים לסכנת חיים ממשית גם בגלל הלחימה וחוסר היכולת להבין את מיקומם. אין להם זמן, הם מתים עוד קצת בכל יום, בלי אוכל ובלי תרופות. חלקם נחטפו פצועים. אנחנו קוראים לקבינט המלחמה: שובו לשולחן המשא ומתן. תחזירו לנו את איתי ואת כל החטופים הביתה בחיים. אני רוצה לשאול כל הורה במדינת ישראל אם היו אומרים לו שהילד שלו חטוף בשבי נמצא בלבנון, האם יש מחיר כבד מדי בשבילם? צריך לעשות את הדבר היהודי והנכון - פדיון שבויים".

שי ונקרט, אבא של עומר ונקרט שנחטף לעזה: "עומר הבן שלי נחטף משטחה הריבוני של מדינת ישראל והשאיר אותנו משפחה חטופה. כל שנייה, דקה, שעה ויום מאותה שבת, אני חיה בחרדות לבן שלי. המדינה שלו לא שמרה עליו. מול האדישות והחוסר אונים רק הציבור יחזיר את החטופים. עומר זקוק לתרופות לטיפול במחלת הקוליטיס שלו ומשאיות נכנסות לעזה מסיבות הומניטריות. אל תגידו 'לא ידענו, לא שמענו'".

אלי אלבג, אבא של לירי אלבג שנחטפה לעזה: "לירי ביתי היא הכי צעירה מהנערות החטופות. היא נמצאת בשבי כבר 64 ימים, שבהם אנחנו לא יודעים מה קורה לבת שלנו, איך היא, האם פצועה? רעבה? ישנה? מה היא מרגישה? לעולם לא נדע. איך אני בתור אבא יכול לתפקד, כשהיא במנהרות בחושך מוחלט - איך אני יכול ללכת לישון. איך אני יכול להגן על הבת שלי?. אני יודע שהיא נמצאת במקום הכי ארור וחשוך שיכול להיות. אני מודה לעם ישראל על התמיכה. תמשיכו להאיר אותנו ולחזק אותנו כי בלעדיכם אנחנו לא יכולים. לירי לא צריכה לשבת עוד דקה בגיהנום עם המרצחים האלה. אבא לילדה אפילו לא יכול לדמיין מה שהיא עוברת שם. לבת שלי ולכל החטופים אין זמן. אין לה אוויר, אני שומע אותה צועקת 'אבא בוא תציל אותי'. הצעקה צריכה להיות הצעקה של כל ההורים גם פה וגם בכל העולם".

תגיות:עזהחטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה