חדשות בארץ

האחראית בקונגרס על נושא החטופים: "לשמוע את סיפורי החטופים – ממש נס חנוכה"

יו"ר כוח המשימה בקונגרס האמריקאי, היילי סטיבנס, שוחחה מדטרויט עם רז בן עמי, שחזרה מהשבי, והבטיחה: "ישראל לא לבד". משפחות החטופים הדליקו נרות חנוכה בדטרויט

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

רוח גבית מארה"ב: משפחות החטופים הדליקו את האור בדטרויט. הם נפגשו ביום שישי, לפני כניסת השבת, עם חברי קונגרס ובכירים בממשל האמריקאי ועם הקהילה היהודית. אירוע ההסברה כלל הדלקת נרות חנוכה. כוח המשימה להחזרת החטופים מטעם הקונגרס האמריקאי הצהיר, שהעביר החלטה משמעותית להמשך המעורבות האמריקאית בשחרור החטופים משבי חמאס.

אלה בן עמי, שניצלה מהטבח בבארי והוריה נחטפו לעזה, התאחדה עם אימה רז ששוחררה מהשבי. אביה אוהד עדיין חטוף בעזה. בן עמי סיפרה לחברי הקונגרס: "התחבאתי במקלט במשך 15 שעות בשביעי באוקטובר, ויצאתי אל חשיכה גדולה. אני מקווה שהאור הזה יפיג את החשיכה, ואבא שלי יחזור אלינו בחג הזה ויזכה להדליק את המנורה בעצמו".

חברת הקונגרס ויו"ר כוח המשימה בנושא החטופים בקונגרס האמריקאי, היילי סטיבנס, אמרה: "היום הזה הוא נס. זכיתי לדבר בזום עם רז בן עמי שחזרה מהשבי ופגשתי את בנותיה. זהו נס החנוכה שנזקקתי לו. כיו"ר משותף לכוח המשימה בנושא החטופים בקונגרס האמריקאי, ברצוני להודיע לכם שהצלחנו להעביר החלטה שהתקבלה בפה אחד לדרוש את החזרתם של כל השבויים. משפחות יקרות, אתם לא לבד".

דנה נסל, התובעת המחוזית של מישיגן, פנתה לאלפים ואמרה: "אני מבקשת לציין ולחגוג את חוזקתו של העם היהודי. זו תקופה לא פשוטה עבור יהודי ארצות הברית והקהילה היהודית של מישיגן אינה יוצאת דופן, ואני אהיה חלשה אם לא אכיר בנסיבות הטרגיות עימם אזרחים חפים מפשע מתמודדים בישראל ומסביבה ברגעים אלו".

הרב כשריאל שם טוב, ראש חב"ד דטרויט, הדליק את החנוכייה ואמר: "השנה הדלקת החנוכייה גדולה יותר וחשובה מאי פעם, כמו בסיפור חג החנוכה, אנו עדים למלחמה של אור בחושך. כפי שאנו יודעים, לחושך אין סיכוי לנצח".

תגיות:סיפוריםחטופיםנסחנוכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה