חדשות בארץ

מזכ"ל האו"ם בשלו: נכשל במועצת הביטחון - מנסה שוב בעצרת הכללית

מועצת הביטחון קראה ביום שישי האחרון לסיום הלחימה, בלי לגנות את חמאס ובלי להזכיר את הטבח בשביעי לאוקטובר. ארה"ב הטילה וטו, ומזכ"ל האו"ם, שלא אהב את התוצאה, הצהיר: "לא אוותר"

אולם עצרת האו"ם (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)אולם עצרת האו"ם (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

העצרת הכללית של האו"ם צפויה להצביע מחר (שלישי) על הצעת החלטה, הקוראת להפסקת אש מיידית בלחימה בין ישראל לחמאס. כך מסרו דיפלומטים לסוכנות הידיעות רויטרס. העצרת תכונס, בין היתר, לבקשת מדינות ערביות, ובתמיכת מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.

המהלך מגיע לאחר שבשישי האחרון הטילה ארה"ב וטו במועצת הביטחון על הצעה להפסקת אש, שלא כללה גינוי לחמאס או אזכור למעשי הזוועה שביצעו המחבלים ב-7 באוקטובר. גוטרש התייחס להצעת ההחלטה לקרוא להפסקת אש במלחמה בין ישראל לחמאס, שהורדה מסדר היום בעקבות הווטו האמריקני, וכתב ברשת X: "המועצה נכשלה, אבל אני לא אוותר".

בתגובה, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן פנה לגוטרש: "אדוני המזכ"ל, אנחנו לא נוותר! מדוע לא אכפת לך מהמשבר ההומניטרי בישראל וממיליוני ישראלים שעדיין נתונים תחת מתקפת טילים? מדוע אתה מעלים עין מ-300 אלף עקורים ישראלים מאז הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר? מדוע אתה ממוקד כל כך בסיוע למחבלים?".

כזכור, בתום הדיון במועצת הביטחון 13 מדינות הצביעו בעד ההצעה להפסקת אש, בריטניה נמנעה וארה"ב הטילה וטו. שגריר ארה"ב באו"ם, רוברט ווד, מתח ביקורת על ההצעה שהועלתה לאישור: "ניהלנו מגעים ברוח טובה, לצערנו התעלמו מכל ההמלצות שלנו וגובשה החלטה מנותקת מהמציאות. אנחנו גם לא מבינים למה סירבו להכניס להחלטה נוסח שמגנה את מתקפת חמאס, שהרגה מעל 1,200 איש ובהם ילדים, נשים וזקנים. אנו מאוד מאוכזבים שההצעה לא כללה תנחומים לקורבנות. אין אזכור גם לכך שלישראל יש זכות להגן על עצמה מול טרור. אסור לאף מדינה לקבל את מה שביצע החמאס. זה לא ריאלי לקרוא להפסקת אש הומניטרית, וזה אפילו מסוכן".

תגיות:האו"םמלחמת חרבות ברזלאנטוניו גוטרש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה