חדשות בארץ

המודיעין עדכן על כוונת פעילי חמאס לפגוע בלוחמים - הכוחות חיסלו את המחבלים

צה"ל התיר לפרסם חשיפת פיר מנהרה ברצועה, ממנו תכננו המחבלים לצאת לפגוע בלוחמים באמצעות מטען. מקרים דומים בעבר הביאו לנפילתם של מספר חיילי צה"ל

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל התיר היום (שני) לפרסום כי לוחמי צוות קרב של חטיבת ירושלים, יחד עם כוחות מודיעין, יבשה ואוויר, סיכלו ניסיון פיגוע בכוחותינו והשמידו פיר מנהרה בשטח המגננה.

אחת משיטות הלחימה של מחבלי החמאס בעזה היא יציאה פתאומית מפיר מנהרה, חמושים במטען חומר נפץ והפעלתו בקרבת כוח צה"ל. שיטה נוספת היא הטמנת מטען בפתחי המנהרות, והפעלתו מרחוק כאשר הלוחמים מתקרבים אל הפתח. במספר מיקרים שהתרחשו באחרונה נהרגו חיילי צה"ל.

בצה"ל ציינו כי "לאור התרעה מודיעינית על תקיפה מתוכננת של ארגון הטרור חמאס על אזור המגננה של לוחמים מצוות הקרב של חטיבת ירושלים, פינו הלוחמים את המקום ונכנסו לכוננות להתקפת מחבלים. במקביל, בוצעו תקיפות מטרות קרב של מכלול האש החטיבתי בשיתוף חיל האוויר. בהמשך, הלוחמים שהיו במארב ירו לעבר המחבלים שיצאו מפיר המנהרה, ירי שהוביל לפיצוץ מטען בפיר ולאחריו פיצוצי משנה".

הלוחמים בשיתוף יחידת יהל"ם חשפו פיר נוסף במרחב והשמידו אותו. "בזכות מודיעין מדויק ופעילות הלוחמים, האירוע הסתיים בסיכול המחבלים והשמדת תוואי הפירים בתת קרקעי".

(צילום: דובר צה"ל)

תגיות:עזהחמאסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה