חדשות בארץ

נתניהו: "החמאס רוצה להשמיד אותנו עכשיו - והרשות רוצה לעשות זאת בשלבים"

ראש הממשלה השתתף בדיון של ועדת החוץ והביטחון, והסביר מהו לדעתו ההבדל בין הרשות הפלסטינית לחמאס. שר הביטחון יואב גלנט: "כאשר יהיה ברור מה צה"ל עשה בעזה, הדבר יקרין גם על יו"ש ועל כל המקומות"

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שני) בדיון של ועדת החוץ והביטחון. בדיון עלו סוגיות רבות ובראשן דרכי הפעולה האפשריות בנושא השבת החטופים, ההיערכות לשלב הלחימה הבא, הלחצים והאפשרויות הבינלאומיות ועוד.

בהתייחסו לעתיד הרצועה לאחר המלחמה, אמר נתניהו כי "איחוד האמירויות וסעודיה יתמכו בשיקום הרצועה". לשאלה האם לדעתו יש הבדל בין הרשות הפלסטינית לחמאס, השיב: "אוסלו הייתה אם כל חטאת. ההבדל בין חמאס לרשות הפלסטינית זה רק שחמאס רוצה להשמיד אותנו כאן ועכשיו, והרשות רוצה לעשות את זה בשלבים. אנחנו משתפים איתם פעולה נגד חמאס כשזה משרת את האינטרס שלהם ושלנו, עד גבול מסוים. החלטנו לפני מספר חודשים שאנחנו לא רוצים שהם יקרסו, כדי שחמאס לא יעלה".

צה"ל ממשיך לפעול מידי יום בגזרת יו"ש, מבצע מעצרי מבוקשים ומחסל מחבלים. שר הביטחון יואב גלנט סייר היום בפיקוד המרכז וקיים הערכת מצב עם מפקד הפיקוד, האלוף יהודה פוקס.

גלנט קיבל סקירה על פעולות ההגנה ביישובים והצירים ברחבי יו"ש, והפעילויות המבצעיות המתבצעות לחיסול גורמי הטרור במחנות הפליטים, החרמת אמצעי הלחימה וסיכול תשתיות הטרור.

שר הביטחון הדגיש כי המטרה המרכזית היא שימור השקט בגזרה, לצד גביית מחיר משמעותי מגורמי הטרור, וביצוע כל מאמץ התומך בפעולת צה"ל ברצועת עזה.

"בהערכת המצב עמדתי מקרוב אחרי המאמצים הגדולים שנעשים פה יומם וליל כדי להילחם בטרור ולשמור על האוכלוסייה האזרחית", אמר גלנט. "צה"ל פועל במחנות הפליטים על מנת לפגוע בכל מי שמנסה להניע פיגוע טרור. כל הזירה הזאת היא זירה משנית למאמץ העיקרי אותו אנו מקיימים ברצועת עזה. בדומה למה שקורה בצפון, אין לנו עניין להגיע להסלמה ואנחנו עושים את כל המאמצים על מנת למנוע אותה".

בנוגע להמשך הפעילות בעזה, הוסיף גלנט: "המשימה שלנו ברצועת עזה היא לחסל את ארגון החמאס, למגר אותו, להוריד אותו מיכולותיו הצבאיות והשלטוניות ולהביא לתוצאה הרצויה שם. כאשר יהיה ברור מה צה"ל עשה בעזה, הדבר יקרין גם על יהודה ושומרון וגם על כל המקומות האחרים".

צה"ל ממשיך בתקיפת יעדי חמאס וג'יהאד איסלאמי ברצועה. היום הצליחו לחומי חטיבת הנח"ל לפגוע במתקן אימונים לירי RPG שהיה ממוקם בתוך מסגד בג'באליה. בתוכו נמצאו אמצעי לחימה רבים, רימונים, מחסניות ונשקים מסוגים שונים. חלק מאמצעי הלחימה נמצאו בתוך שקיות של ארגון אזרחי הפועל ברצועת עזה.

תגיות:יואב גלנטבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה